تمجید پارلمان عربی از نقش عراق در همگرایی میان ایران و عربستان

پارلمان عربی در نشست خود از نقش بغداد در همگرایی میان تهران و ریاض تمجید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ،پارلمان عربی در نشست دوره ای خود از نقش عراق در همگرایی میان ایران و عربستان و نیز سفر هیئت پارلمان های عربی به سوریه قدردانی کرد.

هیئت نمایندگان عراق با حضور «شعلان الکریم»، نایب رئیس پارلمان عربی، و «حنان الفتلاوی»، «احمد الجبوری» و «السید ناظم الشبلی»، نمایندگان پارلمان عراق در جلسه پارلمان عربی به ریاست «عادل بن عبدالرحمن العسومی» شرکت کرد و به بررسی اوضاع فلسطین و سودان و تحولات جهان عرب پرداخت.

همچنین نمایندگان پارلمان عراق در این نشست که در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب برگزار شد، اظهار نظرهای مهمی درباره برخورد غیرسنتی با تحولات اوضاع کنونی در منطقه از جمله مسئله فلسطین و سودان و سایر مسائل جهان عرب ارائه کردند.

پارلمان عربی همچنین از نقش پررنگ عراق در ایجاد همبستگی میان اقشار ملت و همکاری سه جانبه میان عراق و مصر و اردن ابراز قدردانی کرد.

همچنین پارلمان عربی ضمن اشاره به نقش و عملکرد عراق در تشکیل هیئتی از رؤسای پارلمان های عربی که از سوریه بازدید کرد، از عراق بابت ایجاد همگرایی میان عربستان و ایران قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان: آثار مثبت توافق ایران و عربستان/ سفر قریب‌الوقوع «رئیسی» به دمشق/ ایران در انتخاب رئیس‌جمهور لبنان دخالتی ندارد

این پارلمان اعلام کرد که حامی عراق است و از اقدامات و تدابیر بازدارنده این کشور در جهت ثبات امنیتی و سلامت شهروندان پشتیبانی می‌کند.

پارلمان عربی امنیت عراق را بخش جدانشدنی با امنیت عربی دانست.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:11 اردیبهشت 1402 - 11:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد