مخالفت مفتی عربستان با سریال رمضانی mbc درباره زنای محارم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

«دیشب دوستت داشتم؛ صبح و بعد از آن» نام سریال رمضانی شبکه mbc است با موضوع عجیب و غریب «زنای با محارم» است اما مفتی عربستان سعودی در فتوایی پخش هرگونه سریالی که در آن به «زنای محارم» بپردازند ممنوع خوانده است.

 

شبکه تلویزیونی MBC یکی از شبکه‌هایی ماهواره‌ای در جهان عرب است که هر ساله خود را به رقابت‌های سریال‌های رمضانی در جهان عرب می‌رساند تا بتواند در برابر سریال‌های مصری و سوری که زمانی قدرت داشتند قدعلم کند که در این عرصه در سال‌های گذشته توفیقات زیادی داشته است.

اما در سال جاری سریال این شبکه پیش از آغاز ماه رمضان جنجالی شده است؛ سریال «دیشب دوستت داشتم؛ صبح و بعد از آن» نام سریالی است که قرار است در ماه رمضان از این شبکه پخش شود و موضوع آن یک مسئله عجیب و غریب یعنی «زنای با محارم» است.

این سریال اما به شدت با مخالفت جریان‌های متدین در عربستان سعودی و منطقه خلیج فارس همراه شده است به گونه‌ای که کمپینی در این باره در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

همچنین مسئله به حدی حاد شده است که شیخ عبدالعزیز آل‌شیخ مفتی عربستان سعودی در فتوایی پخش هرگونه سریالی که در آن به «زنای محارم» بپردازند ممنوع خوانده است.

این حجم از حمله به این سریال موجب شد تا «مازن حایک» سخنگوی رسمی گروه MBC مجبور به پاسخگویی شده و گفته است: مجموعه MBC همیشه به سخنان مفتی عربستان ملتزم بوده است و همانگونه که جناب مفتی بیان کرده‌اند «زنای محارم» گناهی است که قانون‌گزاران در همه جهان و در تمامی ادیان آن را رد کرده‌اند و این مجموعه چنین محتوایی را پخش نخواهد کرد.

اما وی با بیان اینکه سریال جدید MBC یک کار ویژه دراماتیک و قابل تماشا توسط خانواده‌ها در رمضان و غیررمضان است، افزود: گروه MBC هرگز در برابر حملات پیش‌دستانه‌ای که صورت می‌گیرد دست بسته نمی‌ایستد و حقوق خود را در تعقیب قضایی و حقوقی کسانی که اطلاعات غلط به مفتی عربستان رسانده‌اند محفوظ می‌دارد.

بنابر این گزارش سریال «دیشب دوستت داشتم؛ صبح و بعد از آن» داستان روابط دندان‌پزشکان و 4 دختری است که در یک بوتیک زنانه در همسایگی مطلب دندان‌پزشکان کار می‌کنند؛ این سریال را خانم «هبه مشاری حماده» نوشته و سناریوی آن قبل از فیلمبرداری توسط وزارت اطلاع‌رسانی کویت تایید شده است.

  باید دید پس از اعتراض پیشاپیش و جدی مفتی عربستان آیا MBC این سریال را پخش خواهد کرد یا نه چه اینکه دو سال پیش و در هنگامه پخش سریال عمر از این شبکه شیخ عبدالعزیز آل‌شیخ از آن سریال انتقاد کرده بود که با بی‌توجهی این شبکه مواجه شده بود.


  • فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:27 خرداد 1393 - 11:47

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد