تجمع در اردوگاه‌های لبنان برای محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در غزه

اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان تجمعاتی برای حمایت از برادران خود در داخل فلسطین و محکومیت جنایات دشمن صهیونیستی برگزار کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، گروه‌های فلسطینی و اسلامی در اردوگاه‌های  لبنان روز جمعه پس از اقامه نماز ،با برگزاری تجمعاتی از مقاومت غزه حمایت و حملات رژیم صهیونیستی به  غزه را محکوم کردند.

در این تجمعات که با حمایت نمایندگان جهاد اسلامی و حماس در لبنان برگزار شد، سخنرانان درباره محکومیت تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ترور فرماندهان مقاومت سخنرانی کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمعات نیز  بر ضرورت  اتحاد مقاومت فلسطین و عملکرد اتاق مشترک گروه‌های مقاومت در نوار غزه تاکید کردند.

صدها فلسطینی در اردوگاه « برج البراجنه»  در جنوب بیروت تجمع کردند و پرچم  فلسطین را بالا بردند و در همبستگی با اهالی غزه شعار سر دادند.

همچنین  فلسطینیان در اردوگاه  «البص»  سرود ملی فلسطین را   خواندند و پرچم  فلسطین را برافراشتند.

«ولید کیلانی» مسئول اطلاع رسانی جنبش حماس در لبنان اعلام کرد: تجمع  گروه‌های فلسطینی و اسلامی در اردوگاه‌های لبنان برای حمایت از مردم، آرمان و مقاومت فلسطین و همچنین محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

 وی تاکید کرد که ما مقاومت را دروازه امید برای آزادی فلسطین و بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان می‌دانیم.

کیلانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی این روزها در یک بحران داخلی به سر می‌برد و همین امر باعث شد که به سمت فلسطینی‌ها برود و عملیات نظامی علیه نوار غزه انجام دهد. همانطور که می‌دانیم اوضاع با ثبات بود؛ اما ناگهان  ترور برخی از فرماندهان جهاد اسلامی همه چیز را  تغییر داد و این ترورها مقدمه‌ای برای آغاز این عملیات نظامی بود.

مسئول اطلاع رسانی جنبش حماسدر لبنان افزود: مسئولیت تشدید تنش‌ها در غزه بر عهده رژیم صهیونیستی است . ما تا زمان نابودی رژیم صهیونیستی از سرزمینمان و مردم خود دفاع خواهیم کرد».

 وی گفت که کشورهای مانند مصر، قطر  تلاش کردند تا آتش بس در غزه برقرار شود؛ اما رژیم صهیونیستی  هر شرطی را برای آتش‌بس رد می‌کند. بدین ترتیب مقاومت از تمام توان خود برای پاسخ به جنایت اسرائیل استفاده می کند.

این درحالی است که  روز گذشته تعداد زیادی از مغربی‌ها در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ضمن تحصن در مقابل پارلمان، خواستار لغو توافق عادی‌سازی روابط رباط با تل‌آویو شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های مختلف، معترضان مغربی  با شعارهای «از مغرب تا فلسطین، یک ملت» و «ما همه به خاطر فلسطین ایستاده‌ایم» همبستگی  خود را با فلسطین اعلام کردند.

«محمد الهلالی» از رهبران جنبش «التوحید و الاصلاح» اعلام کرد که  این  اعتراضات در محکومیت تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی  برگزار شد.

تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت جنایات اشغالگران اسرائیلی

 

«اوس رمال»  رئیس جنبش التوحید و الاصلاح  نیز اعلام کرد در این لحظات که ما درحال برگزاری تجمع اعتراضی هستیم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی درحال بمباران کردن منازل زنان و کودکان و سالمندان فلسطینی هستند ، اگر این جنایت جنگی نباشد پس جنایت جنگی چیست؟

وی افزود: متاسفانه در سایه همه‌گیری سازش (موسوم به عادی سازی روابط) که خطرناک‌تر از یک بیماری همه‌گیر است ما مجبور به برگزاری چنین اعتراضاتی می شویم.

«رشید فلولی» هماهنگ‌کننده ملی  کمپین «ابتکار مغرب برای حمایت و پشتیبانی» اعلام کرد که این تحصن در محکومیت سکوت رسمی کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شده است و مردم مغرب بار دیگر حمایت خود از مقاومت و فلسطینیان اعلام و هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل را رد کردند.

این درحالی است که بحرینی‌ها روز جمعه پس از اقامه نماز به نشانه همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایت صهیونیست ها علیه  فلسطینیان دست به اعتراضاتی زدند.

معترضان بحرینی با در دست داشتن پرچم‌هایی و سردادن شعارهایی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و همبستگی خود با مردم غزه که خیلی روزها  از جنایت آشکار صهیونیست‌ها  رنج برده‌اند، اعلام کردند.

آن‌ها همچنین حمایت خود را از مقاومت و ملت فلسطین اعلام کردند و به نمایندگی از کل مردم بحرین شهادت شهدای جمعی از رهبران مقاومت را به ملت فلسطین تسلیت گفتند.

رژیم صهیونیستی از روز سه شنبه 19 اردیبهشت  تجاوزات وحشیانه خود  به نوار غزه  را آغاز کرده است. رژیم صهیونیستی از همان روز نخست تجاوزاتش به غزه همچنان به کشتار غیرنظامیان و تخریب منازل آنها ادامه می دهد.

از روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت که تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه آغاز شده، گروههای مقاومت در چارچوب اتاق مشترک عملیات، شهرک های صهیونیست نشین را آماج موشکهای خود قرار داده و تا کنون ضربات کوبنده ای به متجاوزان وارد کرده اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز امروز شنبه از افزایش شمار شهدا خبر داد و اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی در پنجمین روز به 33 شهید افزایش یافت که در بین آن‌ها 6 کودک بی‌گناه و 3 زن وجود دارد، 147 نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

درگیری بین مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل بعد از آن آغاز شد که این رژیم دوشنبه شب اقدام به ترور سه تن از فرماندهان جهاد اسلامی کرد که در اثر آن 15 نفر از جمله کودک و زن به شهادت رسیدند.

علی رغم درگیری بین مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم اسرائیل طی پنج روز گذشته، این رژیم یورش خود به کرانه باختری را متوقف نکرده است و روزانه دست به این یورش می‌زند.

گروه‌های فلسطینی از جمله جهاد اسلامی در این مدت بیش از 800 راکت و موشک تا شعاع تل‌آویو شلیک کرد که طی آن دو شهرک نشین در جنوب تل‌آویو در اثر اصابت راکت کشته و بیش از 20 نفر دیگر در مجموع زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 اردیبهشت 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد