معاون وزیر خارجه سوریه: فضای مثبتی بر نشست جده حاکم است

معاون وزیر خارجه سوریه اندکی پس از پایان نشست نمایندگان و مسئولان ارشد عربی در جده از فضای مثبت حاکم بر نشست خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه در اظهار نظری پس از پایان نشست نمایندگان و مسئولان ارشد با مشارکت هیئت سوریه اعلام کرد: جلسه نخست دقایقی قبل پایان یافت و تصمیمات مندرج در جدول برنامه ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: فضای مثبتی حکمفرما بود و موضوعات در کمال شفافیت بررسی شدند. ما امیدواریم که این اجلاس خواسته های مردم ما را برآورده کند.

این درحالی است که در سومین روز از نشست مقدماتی برای اجلاس سران عرب، امروز نشست نمایندگان و مسئولان ارشد با مشارکت هیئتی سوری به ریاست ایمن  سوسان برگزار شد.

هیئت سوری در این نشست را «بسام الصباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل، «قصی الضحک» ، «جمال نجیب»، «ایهاب حامد» و «احسان رمان» تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر «حمید شبیره» سفیر الجزایر در قاهره و نماینده آن در اتحادیه عرب ضمن خوشامد گویی به حضور هیئت سوری در این جلسه بر ضرورت وحدت و همبستگی میان کشورهای عربی تاکید کرد.

وی افزود: ما امروز در سایه تحولات خطرناک در عرصه فلسطین به علت حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین جمع شده‌ایم.

شبیره بر ضرورت تحرک جامعه جهانی و سازمان ملل در راستای حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.

از سوی دیگر «عبدالرحمن ابراهیم الرسی» معاون وزیر خارجه عربستان در سخنانی پس از اینکه ریاست نشست نمایندگان را برعهده گرفت، افزود: ما به هیئت سوری شرکت کننده در نشست خوش آمد می‌گوییم  برای آن موفقیت آروز می‌کنیم.

وی تاکید کرد: عربستان دستش را به سوی برادران دراز می‌کند و بر اهمیت اقدام عربی مشترک تاکید دارد.

از سوی دیگر «عبدالله بن ناصر الرحبی» نماینده سلطان نشین عمان در اتحادیه عرب هم از حضور سوریه در نشست‌ های اتحادیه عرب به عنوان تقویت کننده همبستگی عربی نام برد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:26 اردیبهشت 1402 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد