وزیر خارجه سوریه حضور بشار اسد در نشست جده را تایید کرد

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور در نشست سران اتحادیه عرب که در جده برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، رسانه‌های عربی خبر دادند، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الشرق اعلام کرد، رئیس جمهور بشار اسد در نشست سران اتحادیه عرب که روز 19 مه در جده عربستان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

به نوشته این رسانه‌ها در صورت تحقق این امر، بشار اسد برای اولین بار بعد از آغاز جنگ داخی در کشورش که در سال 2011 به وقوع پیوست، در این رخداد عربی شرکت خواهد کرد.

المقداد امروز بعد از دیدار با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود تاکید کرد: ما حامل تصمیمات رهبران سوریه و عربستان در رابطه با پیشبرد روابط هستیم و هیچ عقب گردی هم در آن رخ نخواهد داد.

وی به خبرنگاران گفت: ما تمامی مسایل از جمله آماده سازی برای نشست سران اتحادیه عرب را بررسی کردیم و از آنچه تا کنون انجام گرفته رضایت داریم، دستوراتی از سوی رهبران دو کشور وجود دارد که روابط دو جانبه بین دو کشور به سطحی که ملت‌های سوریه و عربستان مستحق آن هستند، برسد.

او ادامه داد ما موضوع بازگشایی سفارتخانه‌ها در دو کشور را هم بررسی کردیم و سوریه و عربستان تمامی تسهیلات لازم برای افتتاح متقابل سفارتخانه‌ها را تقدیم خواهند کرد.

وزیر خارجه عربستان قبل از این نیز در گفتگویی با رسانه‌ها اعلام کرده بود، کشورش از هر نوع نقش عربی که تحقق بخش اهداف فعالیت مشترک برای مقابله با چالش‌های برهه پیش رو است، استقبال می‌کند، وی در این رابطه تاکید کرد، پیش نویس‌های تصمیمات اتخاذ شده در جریان جلسات آماده سازی برای مطرح شدن در نشست سران منعکس کننده نظرات سوریه برای عبور از بحران هم هست و در آن به نقش آفرینی آن در سطوح منطقه‌ای و بین المللی هم احترام گذاشته شده است.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:27 اردیبهشت 1402 - 21:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد