دیدار بشار اسد و همتای تونسی در حاشیه نشست جده

رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیس جمهور تونس بر تقویت روابط میان دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز در حاشیه نشست سران عرب در جده عربستان با «قیس سعید» همتای تونسی خود دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار روابط دوجانبه و همکاری سوریه و تونس در همه زمینه‌ها را بررسی کردند.

بشار اسد ضمن ابراز خرسندی از سرگیری روابط تونس و سوریه، بر ضرورت تقویت این روابط در همه زمینه ها تاکید و اعلام کرد که این روابط نه تنها در سطح سیاسی و اقتصادی بلکه باید در سطح فرهنگی و مردمی هم تقویت شود.

وی افزود که مسئولان و سفیران دو کشور باید کار زیادی برای تدوین یک طرح مشترک به منظور تحرک  در عرصه عربی و بین المللی انجام دهند.

بشار اسد تاکید کرد که سوریه و تونس با یکدیگر علیه جریان کوردل ایستادند. آنها زمینه ‌های مشترکی دارند و به همین دلیل هدف هجمه قرار گرفتند. عرب امت واحدی هستنند.

قیس سعید هم بیان کرد: شما برادران ما هستید و هر آنچه شما را آزار دهد ما را می‌رنجاند. سوریه کشور ماست و بسیاری از تونسی ها در دوره استعمار فرانسه به سوریه پناه بردند و روابط سوریه با مغرب عربی همواره ممتاز بوده است.

رئیس جمهور تونس مراتب ابراز خرسندی عمیق خود را به سبب دستاوردهای سوریه علیه تروریسم و ممانعت دخالت خارجی ابراز داشت.

وی افزود: هدف این جنگ تروریستی تجزیه سوریه بود اما ملت سوریه هرگز دخالت در امور داخلی خود را نپذیرفته و ثابت کردند که خود تصمیم گیرنده هستند.

یادآور می‌شود که بشار اسد و قیس سعید روسای جمهور سوریه و تونس روز گذشته وارد جده عربستان برای شرکت در اجلاس امروز سران عرب شده اند.

سی و دومین نشست سران کشورهای عربی، امروز جمعه 29 اردیبهشت در حالی در جده آغاز می‌شود که امیدواری بسیاری برای بررسی و حل‌وفصل بحران‌ها و مشکلات پیچیده عربی و منطقه‌ای میان مشارکت‌کنندگان دیده می‌شود.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، روابط کشورهای عربی با همسایگان، بحران سودان و مسئله فلسطین در صدر دستور کار این نشست خواهد بود.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 اردیبهشت 1402 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد