رسانه صهیونیست: تل‌آویو در صورت وقوع جنگ به سرنوشت کی‌یف دچار خواهد شد

در حالی که یک رسانه عبری زبان از تبدیل شدن احتمالی تل‌آویو به کی‌یف در صورت وقوع جنگ سخن می‌گوید، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اذعان کرد، جنگ آتی چالش‌های بی سابقه‌ای برای رژیمش در پی خواهد داشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که رسانه‌های عربی آن را بازنشر کردند، نوشت: با توجه به پیشرفت حاصل در به کارگیری ابزار پهپادی در جنگ‌ها و نمونه بارز آن در جنگ روسیه و اوکراین، احتمال تبدیل شدن تل‌آویو به نسخه مشابهی از کی‌یف بسیار زیاد است.

لیئور الیوان نویسنده این مقاله تاکید کرد: پهپادها در جنگ آینده با اسرائیل می‌توانند از هر یک از پایگاه های حزب الله یا حماس به سوی عمق اسرائیل(فلسطین اشغالی) شلیک شوند، هرگز نمی‌تواند پیش بینی کرد این پهپادها کجا سقوط خواهند کرد و به طور حتم کاری از دست گنبد آهنین هم بر نخواهد آمد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: یک پهپاد کوچک و هوشمند که از سامانه راهبری جهانی جی پی اس استفاده می‌کند و با خود مواد منفجره حمل می‌کند، قادر است راه خود را به آسانی از مبدا هر نقطه‌ای که در اختیار حزب الله یا حماس قرار دارد به سوی عمق اسرائیل(فلسطین اشغالی) پیدا کند.

پیش بینی محل سقوط آن هم بالاتر از توانمندی‌های گنبد آهنین نیست، پهپادهای این گروه‌ها ارزان قیمت است، قطعات یدکی آن از سایت آمازون خریداری می‌شود و به راحتی به دور از چشم اسرائیل خواهد شد.

به اعتراف این روزنامه نگار اسرائیلی، حتی نیروی هوایی اسرائیل هم در مقابل صدها هواپیمای بدون سرنشین که هرج و مرج و ویرانی در اسرائیل به وجود می‌آورند نیز کاری در پیش نخواهد برد.

نویسنده بعد از آن در بخش دیگری از مقاله خود می‌پرسد: آیا قرار است تل‌آویو و قدس نسخه بومی کی‌یف پس از وقوع حملات پهپادی باشند؟ آیا در جنگ آتی ما قرار است شاهد مجموعه‌های گسترده و غیر قابل کنترلی از این جنگ افزارها باشیم که در آسمان به پرواز در آمده و به سوی مراکز راهبردی و ساختمان‌های مختلف حمله ور می‌شوند؟

از سوی دیگر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم با اذعان به چالش‌های بزرگی که این رژیم در جنگ آتی با آن روبرو می‌شود، اعتراف کرد، چالش‌های جنگ بعدی طی 75 سال از عمر (رژیم) ما بی سابقه خواهد بود.

وی که در جریان بازدید از پایگاه فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در الرمله سخن می‌گفت، اعتراف کرد: در صورت وقوع جنگ جبهه داخلی اسرائیل با چالش‌‌هایی روبرو می‌شود که طی 75 سال گذشته بی سابقه خواهد بود.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:15 خرداد 1402 - 19:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد