عفو بین‌الملل: نمایش آل خلیفه در احترام به حقوق بشر نفرت‌انگیز است

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سازمان عفو بین‌الملل گفت: نمایش حکومت آل خلیفه در احترام به حقوق بشر مردمش نفرت‌انگیز است و شورای حقوق بشر سازمان ملل باید تصمیم‌هایی قاطع علیه نظام بحرین اتخاذ کند.

 

به نقل از پایگاه خبری «مرآه البحرین»، «جو استورک»، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت: این سازمان در قبال بحرین با دولتی سلطه جو روبرو است و باید تصمیم‌هایی تحت بند 10 منشور حقوق بشر سازمان ملل علیه بحرین اتخاذ شود.

وی در سمینار «حقوق بشر بحرین» در «ژنو» گفت: چیزی که بیش از همه شنیع و نفرت انگیز است نمایش دولت بحرین در احترام گذاشتن به حقوق بشر است.

این مقام دیدبان حقوق بشر گفت:بحرین کشوری است که به روی نهادهای غیردولتی و روزنامه نگاران و حتی سازمان ملل بسته است و تقلایی که نبیل رجب برای ترک بحرین و حضور در نشست ژنو کرده است دلیل دیگری بر خواسته نظام آل خلیفه برای ساکت کردن مخالفان است.

وی تاکید کرد:با نگاهی به متون احکام در محاکم بحرین متوجه می شویم که نظام قضایی در بحرین هم به ورشکستگی رسیده و توصیه کمیته حقیقت یاب درباره آزادی زندانیان سیاسی عملی نشده است.

استورک تاکید کرد: بازجویی‌ها و پیگردهای قضایی علیه حکومت بحرین بسیار اندک است و اگر هم چیزی بوده علیه شخصیت‌هایی با پست‌های بسیار پایین است؛ یک افسر امنیتی بحرین که تظاهرات کننده‌ای را کشته به دو ماه حبس محکوم می‌شود در حالی که «عبدالهادی الخواجه: به خاطر کار در زمینه حقوق بشر هنوز در زندان است.

وی تصریح کرد:جامعه بین المللی باید شورای حقوق بشر سازمان ملل را برای اعمال فشار در جلب توجه بین المللی به بحرین مشارکت بدهد.

این مقام عفو بین الملل تصریح کرد: اگر طی چند ماه آتی بهبود زیادی در اوضاع حقوق بشر بحرین حاصل نشود شورای حقوق بشر باید در بیست و هفتمین نشست دوره ای خود بحرین را تحت بند 10 منشور حقوق بشر سازمان ملل قرار بدهد  که بر اساس آن دولت بحرین باید گزارش خود را درباره حقوق بشر کشورش به شورا ارائه داده و به سوالات شورا در نشست بعدی پاسخگو باشد.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 خرداد 1393 - 21:45

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد