تاکید احزاب و نیروهای ملی لبنان بر معادله «ارتش، ملت و مقاومت»

احزاب و نیروها و شخصیت‌های ملی لبنان ضمن اشاره به آمادگی دائمی مقاومت برای دفاع از کشور در برابر تجاوزات اشغالگران، تاکید کرد که معادله طلایی «ارتش و ملت و مقاومت» تنها راه برای محافظت از لبنان است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری ، احزاب و نیروها و شخصیت‌های ملی لبنان در نشستی که روز گذشته برگزار شد با صدور بیانیه‌ای در واکنش به مقاومت قهرمانانه شهروندان لبنانی در برابر نظامیان رژیم اشغالگر اعلام کردند که ما به فرزندان لبنان در کفر شوبا و العرقوب و نیز به ارتش لبنان به خاطر پاسخ قهرمانانه و مقاومت آنها در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر و تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر ویژگی‌های این مناطق لبنان و تثبیت اشغالگری بر آنها، درود می‌فرستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است:این ایستادگی شجاعانه که موفق شد حصار رژیم صهیونیستی را بشکند و نظامیان آن را مجبور به عقب‌نشینی کند، مظهر بهترین انسجام میان ارتش و ملت و پشت سر آنها مقاومتی بود که دائما آماده و در میدان است. این اقدام لبنانی‌ها در چارچوب معادله سه گانه «ارتش و ملت و مقاومت» بود.

احزاب و نیروها و شخصیت‌های ملی لبنان تاکید کردند: ثابت شد که معادله ارتش و ملت و مقاومت موفق‌ترین و بلکه تنها راه برای محافظت از لبنان در برابر طمع‌ورزی‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی و دفاع از حاکمیت ملی است. این درحالی است که برخی مدعیان حاکمیت در داخل لبنان برای دفاع از روزنامه‌نگار کویتی که به دلیل روابطش با رژیم اشغالگر، از ورود وی به بیروت جلوگیری شده بود، کمپین به راه انداخته‌اند.

بر اساس این بیانیه: هرکسی که پایبند به حاکمیت لبنان است باید به معادله سه‌گانه ارتش و ملت و مقاومت که لبنان را آزاد کرد و تضمین بازدارندگی کشور در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی شد متعهد باشد و از ادامه سیاست تحریک علیه مقاومت با هدف خدمت به آمریکا دست بردارد.

درگیری«کفرشوبا» و مصداق عملی معادله ارتش، ملت و مقاومت در دفاع از لبنان
در منطقه «کفرشوبا» در مرز لبنان با فلسطین اشغالی چه می‌گذرد؟

در پایان بیانیه احزاب و نیروها و شخصیت‌های ملی لبنان آمده است: هرکسی که مشتاق حاکمیت لبنان است باید به راه گفتگو و توافق ملی برای انتخاب رئیس جمهوری که باور و ایمان خود را به معادله ارتش و ملت و مقاومت ثابت کرده، متوسل شود؛ چرا که این معادله هسته اصلی راهبرد دفاعی لبنان برای آزادسازی اراضیِ تحت اشغال رژیم صهیونیستی و دفع خطر اشغالگران است.

روز جمعه رسانه‌ها از وقوع درگیری‌هایی میان شهروندان لبنانی با نظامیان صهیونیست خبر دادند. ماجرا از این قرار بود که در پی یورش نظامیان رژیم اشغالگر به زمین‌های کشاورزی شهر مرزی «کفر شوبا» در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، ساکنان این شهرک با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. همچنین صهیونیست‌ها به محل استقرار ارتش لبنان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و ارتش لبنان نیز در موضع جنگی با نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

پیش از این اواخر هفته گذشته نظامیان رژیم اشغالگر با آوردن جرثقیل‌هایی به منطقه کفرشوبا قصد پیشروی در «خط عقب‌نشینی» و خاک‌برداری در ارتفاعات کفرشوبا و مزارع شبعا را داشتند تا بلوک‌هایی را در این مناطق مستقر کنند که با خشم ساکنان این مناطق مواجه شد و آنها از پیشروی اشغالگران و تخریب مزارع کشاورزی شهروندان لبنانی در کفرشوبا جلوگیری کردند. تحولات کفرشوبا بازتاب زیادی در رسانه‌های منطقه به ویژه رسانه‌های صهیونیستی داشت و عمدتا مقاومت جوانان مناطق العرقوب و کفرشوبا تحت حمایت ارتش لبنان در برابر نظامیان رژیم اشغالگر مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:21 خرداد 1402 - 8:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد