صهیونیست‌ها به داروهای ضد افسردگی و آرامش‌بخش روی آوردند

نگرانی از آینده رژیم صهیونیستی مشکلات روانی در میان صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی به سطح بی‌سابقه‌ای تشدید کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری زبان خبرگزاری ،  رسانه‌های عبری زبان از افزایش سرسام آور استفاده از داروهای ضد افسردگی و آرام بخش در میان صهیونیست‌ها در سال‌های اخیر سخن می‌گویند.

شبکه عبری زبان‌ (ای 24 نیوز) در گزارشی در این رابطه نوشت: نگرانی از شرایط ژئو سیاسی متشنج اسرائیل و وحشت از آینده سیاسی و اقتصادی اسرائیل باعث افزایش مشکلات روانی در میان صهیونیست‌های ساکنان (فلسطین اشغالی) شده است.

کارشناسان همچنین به فشارهای بعد از شیوع کرونا و نیز نگرانی‌های روزمره هم به عنوان دیگر علل شکل‌گیری این شرایط روانی در میان صهیونیست‌ها اشاره می‌کنند.

براساس آمار منتشر شده در این رسانه عبری زبان، یک سوم اسرائیلی‌ها که اکثر آنها را هم زنان تشکیل می‌دهند از حملات مزمن و مستمر عصبی و استرس رنج می‌برند، در حالی که به گفته کارشناسان این امر بطور حتم آمار و ارقام باید از این هم بالاتر باشد.

در ادامه گزارش آمده است: در سال 2022 حدود 7.5 درصد از صهیونیست‌های ساکن (فلسطین اشغالی) از داروهای ضد افسردگی و آرام بخش استفاده می‌کردند، این در حالی است که این رقم در سال 2016 فقط 5 درصد بود تا طی شش سال حجم استفاده از این داروها 50 درصد افزایش پیدا کند.

ادگار کوهن یکی از روانشناسان صهیونیست در گفتگو با‌ ای 24 تاکید کرد: افزایش آمار افراد دارای مشکلات روانی در اسرائیل به عوامل مختلفی مرتبط است که مهم‌‌ترین آنها طرح پرسش‌‌هایی در مورد امکان ادامه زندگی در اسرائیل است که نه تنها ذهن مهاجران جدید بلکه حتی برای کسانی که سال‌های متمادی در اینجا زندگی می‌کنند، هم به یک نگرانی فکری تبدیل شده است و امروز برای همه اسرائیلی‌ها نگرانی از مشکلات اقتصادی و بی‌ثباتی سیاسی به یک امر استرس زا تبدیل شده است.

منابع بیمارستانی هم فاش کردند، 50 درصد از کسانی که طی سال گذشته به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه و اعلام کردند دچار حمله قلبی شده‌اند، در واقع دچار حمله عصبی شدید، شده بودند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:21 خرداد 1402 - 8:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد