گفت‌وگوی مقام تشکیلات خودگردان با بن فرحان درباره جنایت اسرائیل

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر خارجه عربستان سعودی درباره تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین تحولات منطقه‌ای گفت وگو کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در حاشیه دومین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب و کشورهای در حال توسعه جزایر کوچک اقیانوس آرام که به میزبانی ریاض  برگزار شد، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار راه‌های تحکیم روابط دو کشور و دو ملت مورد بررسی قرار گرفت و طرفین همچنین آخرین تحولات و تحولات سیاسی در سرزمینهای  اشغالی فلسطین و تداوم تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی  علیه مردم فلسطین و دیگر سیاست‌های استعماری این رژیم  از  جمله تخریب منازل ، تصرف اموال در قدس و فلسطین اشغالی و گسترش شهرک‌نشینی و مجموعه قوانین نژادپرستانه تصویب شده در کنست را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات در عرصه منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

المالکی با بیان اینکه جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در قبال پایان دادن به اشغالگری (رژیم) اسرائیل بپذیرد، بر لزوم پایان فوری مصونیت رژیم صهیونیستی به عنوان یک نهاد  اشغالگر از مجازات تاکید کرد.

سوریه و عربستان فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را از سرگرفتند
ازسرگیری تماس‌های عربستان و فرانسه درباره پرونده ریاست‌جمهوری لبنان

کنفرانس تجاری کشورهای عربی و چین  در روزهای 11 و 12 ژوئن در مرکز همایش‌های بین المللی «ملک عبدالعزیز» در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

 این دیدار درحالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی به آمریکا اعلام کرد که قصد احداث هزاران واحد مسکونی برای اسکان شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی را دارد.

رسانه‌های  صهیونیستی گزارش دادند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که درصدد ساخت دست کم 4000 واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری هستند.

رژیم صهیونیستی همچنان با حمایت‌های گسترده و چراغ سبز آمریکا و دیگر حامیان خود و البته خیانت و همدستی سازشکاران عرب به سیاست هدفمند یهودی سازی سرزمین فلسطین از طریق گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین و بیرون راندن فلسطینیان از خانه و کاشانه خود به ویژه در قدس اشغالی ادامه می‌دهد.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 خرداد 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد