میقاتی خواستار اعمال فشار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی شد

نجیب میقاتی در واکنش به تنش‌های اخیر میان نظامیان صهیونیستی و جوانان لبنانی در منطقه مرزی «کفرشوبا» در جنوب لبنان، خواستار اعمال فشار سازمان ملل به رژیم اسرائیل و جلوگیری آن از نقض حاکمیت لبنان توسط این رژیم شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ،« نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان روز دوشنبه در واکنش به تنش‌های اخیر میان نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی و جوانان لبنانی در منطقه مرزی «کفرشوبا» در جنوب لبنان اعلام کرد که لبنان به مفاد قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت سازمان ملل و هماهنگی میان ارتش و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) برای حفظ ثبات در جنوب و در امتداد مرزها پایبند است.

 نجیب میقاتی  در ادامه از سازمان ملل خواست که رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا نقض‌ مکرر حاکمیت لبنان و عبور از خط مرزی ترسیم شده سازمان ملل بین لبنان و فلسطین اشغالی موسوم به (خط آبی) را متوقف کند؛ چراکه این موضوع  باعث تشدید  تنش‌های جدی خواهد شد.

وی تاکید کرد که لبنان به حق خود برای بازپس گیری اراضی اشغالی پایبند است و آنها را رها نمی‌کند.

اخیرا «قاسم هاشم» نماینده پارلمان لبنان تأکید کرد که در صورت تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به کفرشوبا، تحرکات مردمی در جنوب لبنان ازسر گرفته خواهد شد.

روز جمعه در پی یورش نظامیان رژیم اشغالگر به زمین‌های کشاورزی شهرک مرزی «کفر شوبا» در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، ساکنان این شهرک با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. همچنین صهیونیست‌ها به محل استقرار ارتش لبنان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و ارتش لبنان نیز در موضع جنگی با نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

یک فعال رسانه‌ای لبنانی به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر شد
تاکید احزاب و نیروهای ملی لبنان بر معادله «ارتش، ملت و مقاومت»

همچنین رسانه‌های عبری گزارش دادند که 2 سرباز لبنانی سلاح خود را به سمت تانک ارتش اسرائیل نشانه گرفتند. طبق گزارش‌های رسانه‌ای، ارتش رژیم صهیونیستی در درگیری با لبنانی‌ها از تانک «مرکاوا» استفاده کرده بود. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به سمت لبنانی‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کردند که موجب مجروح شدن 11 نفر گشت.

پیش از این اواخر هفته گذشته نظامیان رژیم اشغالگر با آوردن جرثقیل‌هایی به منطقه کفرشوبا قصد پیشروی در «خط عقب‌نشینی» و خاک‌برداری در ارتفاعات کفرشوبا و مزارع شبعا را داشتند تا بلوک‌هایی را در این مناطق مستقر کنند که با خشم ساکنان این مناطق مواجه شد و آنها از پیشروی اشغالگران و تخریب مزارع کشاورزی شهروندان لبنانی در کفرشوبا جلوگیری کردند.

به این ترتیب شهروندان لبنانی با مقاومت در برابر اشغالگران، پرچم لبنان را در منطقه کفرشوبا به اهتزاز درآوردند. به گزارش رسانه‌های لبنانی، «اسماعیل ناصر» کشاورز لبنانی قهرمان این مقاومت مردمی در برابر صهیونیست‌ها لقب گرفت و تصویر او هنگامی که در برابر نظامیان رژیم اشغالگر و جرثقیل‌های آنها ایستادگی می‌کند ثبت شده است.

با وجود اینکه نظامیان رژیم اشغالگر بعد از عقب‌نشینی از جنوب لبنان در سال 2000 برای نخستین بار بود که چنین اقدام گستاخانه‌ای انجام داده و قصد تغییر ویژگی‌های منطقه کفرشوبا را داشتند، اما نه این نظامیان و نه جرثقیل‌های آنها طی روزهای گذشته جرات نکرده‌اند حتی یک متر از خط عقب‌نشینی فراتر بروند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 خرداد 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد