افزایش بازداشت جوانان بحرینی توسط آل خلیفه

بازداشت‌های خودسرانه مردان و زنان جوان بحرینی در مناطق مختلف این کشور به دلایل سیاسی ادامه دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، تعداد بازداشت‌های خودسرانه  جوانان بحرینی در نیمه اول ژوئن 2023 به 5 نفر افزایش یافت.

شبکه رصد و پی‌گیری یورش‌ها در بحرین اعلام کرد که بازداشت‌ جوانان بحرینی ادامه دارد. آل خلیفه روز چهارشنبه « حسین ایوب» جوان بحرینی از شهرک «ابوقوه» بازداشت کرد.

اخیرا  نیز «یوسف غالب» از اهالی منطقه عالی در یورش  نیروهای امنیتی آل خلیفه به «کرزکان» بازداشت  شد.

آل خلیفه به سلسله بازداشت‌های خودسرانه مردان و زنان جوان بحرینی در مناطق مختلف به دلایل سیاسی ادامه می‌دهد و این درحالی است که زندانیان سیاسی را با وجود درخواست سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی آزاد نمی‌کند.

این بازداشت‌ها درحالی صورت می‌گیرد که تعداد کمی از بازداشت شدگانی که در آستانه اتمام دوران محکومیت خود هستند، آزاد می‌شوند، زیرا باقیمانده مدت زمان حبس خود را به عنوان بخشی از به اصطلاح «مجازات جایگزین» در «زندان‌ها» سپری می‌کنند.

گمانه زنی مقام آمریکایی درباره روابط ایران و بحرین
بیانیه ائتلاف 14 فوریه بحرین به مناسبت سالروز تاسیس الحشد الشعبی

 

شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین اعلام کرد که مجازات‌های جایگزین «ظلمی جایگزین» است، زیرا آزادی زندانی از زندان ، ذلتی بزرگتر برای اوست و اصل این مجازات‌های جایگزین ظلم جایگزین و ادامه سلب آزادی و تعرض به آزادی و کرامت شهروندان بحرینی است ؛ چراکه مجازات مظلوم توسط ظالم است.

اخیرا گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه در سازمان ملل از بحرین خواست که «عبدالجلیل السنکیس» بازداشت شده بحرینی که 700 روز در اعتصاب غذا است را آزاد کند.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها آل خلیفه را به خاطر بازداشت مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

در دوره اخیر انتقادات سازمان‌های مدافع حقوق بشر از تعدادی از دولت‌های غربی به دلیل مواضع آنها در مورد دولت بحرین افزایش یافته است؛ به خصوص که بازداشت‌های خودسرانه در بحرین ادامه دارد.

بحرین در دهه گذشته حدود 15 هزار نفر را به دلیل عقاید سیاسی بازداشت کرده و به این ترتیب به اولین کشور عربی با بیشترین تعداد زندانی در سال‌های گذشته تبدیل شده است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:25 خرداد 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد