حماس: راهبرد کابینه نتانیاهو منطقه را به سمت انفجار پیش می‌برد

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه کابینه افراطی نتانیاهو به دنبال آواره کردن فلسطینیان از کرانه باختری است، اعلام کرد که استراتژی فعلی کابینه رژیم صهیونیستی منطقه را به سمت انفجار پیش می‌برد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین  حماس در مصاحبه با شبکه «الاقصی» اعلام کرد که هرگونه مبارزه با مقاومت در کرانه باختری در خدمت این است که اشغالگران بتوانند مردم فلسطین ما را کنترل کنند.

صالح العاروری تاکید کرد: جهان باید بداند که مسجد الاقصی خط قرمز است و تمام احتمالات مطرح می‌باشد. ما جنبش فتح را به یک راهبرد ملی یکپارچه فرا می‌خوانیم که تمام فرایندهای مقاومت سیاسی، مردمی و مسلحانه را شامل می‌شود».

 وی در ادامه افزود که ادعاها مبنی بر برنامه‌ریزی حماس برای کنترل کرانه باختری، تبلیغات توخالی با هدف افزایش سرعت درگیری داخلی در خدمت اشغالگران است. هیچ کس نمی‌تواند مردم فلسطین را کنترل کند مگر از طریق مشروعیت مردمی.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش   حماس گفت: ما از فتح می‌خواهیم که یک استراتژی ملی واحد که همه مسیرهای مقاومت سیاسی، مردمی و مسلحانه را در بر گیرد، اتخاذ کند و با فتح درخصوص جدی بودن وضعیت فلسطین موافقیم و این مستلزم تصمیمات رهبری متناسب با جدیت میدان است.

وی تصریح کرد: ما با فتح درباره این راهبردی ملی صحبت کردیم که شامل حمایت از تلاش‌های سیاسی با جهان به ازای حمایت و پشتیبانی از تمام اشکال مقاومت است. ما با فتح درخصوص  جدی بودن وضعیت فلسطین موافقیم.این امر مستلزم تصمیمات سران متناسب با جدیت میدان است.

در ادامه این مصاحبه آمده است: تجربه ثابت کرده است که اقدام سیاسی به تنهایی به نتیجه‌ای نرسید و بازنگری صادقانه مستلزم ایجاد یک راهبرد ملی جدید است که مقاومت همه جانبه را تشکیل می‌دهد. ما با همه جناح‌ها بر سر راهبرد مقاومت همه جانبه اعم از اقدام سیاسی و مقاومت موافقیم.

این مقام ارشد حماس افزود: ابومازن با فرایند متحدسازی نهادهای فلسطین برای ایجاد راهبرد ملی یکپارچه مخالفت می‌کند. حماس حرف مردم  را در صندوق‌های رأی می‌پذیرد و با  مشارکت سیاسی با دیگران موافق است . ما نظر خود را به مردم تحمیل نمی‌کنیم. شرایط بین المللی و ترکیب کابینه رژیم صهیونیستی فرصتی مغتنم برای یکپارچه‌سازی اقدامات فلسطینیان مطابق با راهبردی ملی یکپارچه است.

 وی افزود که حماس از آزادی عمل گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح در غزه حمایت می‌کند. فتح اقدامات سیاسی و سازمانی خود را کاملا آزادانه در غزه انجام می‌دهد. حماس، سلاح ها را در اختیار گروه مقاومت قرار می دهد .

صالح العاروری درباره  سفر اخیر هیئتی از حماس به مصر نیز اعلام کرد که این سفر در چارچوب تداوم رایزنی‌ها در باره فلسطین و منطقه صورت گرفت و مصری‌ها در آخرین سفر پیشنهاد توافق آتش‌بس ندادند و همه شایعات در مورد آن بی اساس است.

تداوم همکاری امنیتی تشکیلات خودگران با صهیونیست‌ها در سرکوب گروه‌های فلسطینی‌
فرار سرمایه داران از فلسطین اشغالی؛ بحران جدید کابینه نتانیاهو
در منطقه «کفرشوبا» در مرز لبنان با فلسطین اشغالی چه می‌گذرد؟

 

وی گفت: صحبت از پروژه‌های اقتصادی در غزه در ازای آتش بس را در رسانه‌ها شنیده‌ایم و شاید طرف‌های متخاصم پشت آن باشند. حماس در ازای هیچ پروژه اقتصادی و سیاسی از معادله مقاومت خارج نخواهد شد و غزه در قلب مقاومت موثر باقی خواهد ماند. دیدار ما با سران جهاد اسلامی در قاهره از نظر یکپارچه‌سازی نگرش مقاومت و تنظیم کردن حرکت آن در راستای منافع مردم فلسطین بسیار مهم است.

العاروری در ادامه تاکید کرد که دیدار با سران جهاد اسلامی در قاهره موفق بود و اهداف آن محقق شد. ما در یک سنگر هستیم.

نائب رئیس حماس اعلام کرد: راهبرد فعلی کابینه رژیم صهیونیستی منطقه را به سمت انفجار پیش خواهد برد. انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی تحولی در این رژیم ایجاد کرد که آثار آن برای تمام منطقه خطرناک خواهد بود.

این مقام ارشد حماس تاکید کرد: حزب راست‌گرای صهیونیست‌ها  برنامه‌ای برای آواره کردن فلسطینیان در کرانه باختری دنبال می‌کند. مردم ما تاوان مواضع افراطی نتانیاهو برای حفظ ائتلافش را می‌دهند.

وی گفت که هدف وزیر  افراطی اسرائیل  «ایتمار بن گویر»  یهودی سازی بیت المقدس، مسجد الاقصی و کرانه باختری است. بنیامین نتانیاهو برای بازگرداندن چهره شکست خورده خود در برابر جامعه صهیونیستی، تجاوزات خود را به نوار غزه آغاز و رهبران مقاومت و خانواده‌های آنها را ترور کرد.

صالح العاروری خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی سیاست  جنایتکارانه  علیه مسجدالاقصی و شهر قدس در پیش گرفته‌است  همه گزینه‌ها برای مقابله با رژیم صهیونیستی مطرح است.

اخیرا رژیم صهیونیستی به آمریکا اعلام کرد که قصد احداث هزاران واحد مسکونی برای اسکان شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی را دارد.

رسانه‌های  صهیونیستی گزارش دادند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که درصدد ساخت دست کم 4000 واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری هستند.

رژیم صهیونیستی همچنان با حمایت‌های گسترده و چراغ سبز آمریکا و دیگر حامیان خود و البته خیانت و همدستی سازشکاران عرب به سیاست هدفمند یهودی سازی سرزمین فلسطین از طریق گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین و بیرون راندن فلسطینیان از خانه و کاشانه خود به ویژه در قدس اشغالی ادامه می‌دهد.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:25 خرداد 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد