رایزنی وزیر خارجه عراق با نماینده سازمان ملل در امور سوریه

وزیر خارجه عراق در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور سوریه، موضوعات مختلفی را مورد رایزنی قرار داد و از فرصت واقعی برای مدیریت بحران سوریه خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق روز جمعه از فرصت واقعی برای مدیریت بحران سوریه به شکل متفاوت سخن گفت.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «فواد حسین» با «گیرپدرسون» نماینده سوریه در سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در حاشیه نشست بروکسل درباره سوریه و منطقه برگزار شد و در جریان آن موضوعات مورد اهتمام مشترک طرفین مورد رایزنی قرار گرفت.

«پدرسون» ضمن تمجید از مواضع مطرح شده عراق که در جریان سخنرانی «فواد حسین» در این کنفرانس مطرح شد، از دیدگاه عراق در زمینه راهکارهای ممکن برای بحران سوریه جویا شد.

فواد حسین تاکید کرد: مواضع عراق برگرفته از دیدگاه واقعی دولت عراق درباره راهکارهای ممکن برای بحران سوریه است که متکی به رایزنی‌های منطقه‌ای و بین المللی و مبتنی بر تحولات منطقه است.

وی بر وجود فرصت واقعی که هم اکنون برای مدیریت بحران سوریه به شکل دیگر و متفاوت از قبل تاکید کرد و در ادامه گفت: این بحران بر همه کشورهای منطقه تاثیر گذار است. ما در راستای نزدیک کردن دیدگاه‌ها از طریق گروه وزارتی اتحادیه عرب شامل پنج کشور حرکت می‌کنیم تا رایزنی‌های موثری با طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی به منظور دست یابی به راهکار سیاسی رخ دهد.

از سوی دیگر پدرسون هم از نقش محوری عراق و نقش گروه وزراتی اتحادیه عرب که میانجی گر میان اتحادیه اروپا  و سوریه است، تمجید کرد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه همچنین از انجام گفتگوهایی که موضع جامعه بین الملل در قبال سوریه را تغییر می‌دهد و قانع کردن بازیگران برای انجام این کار سخن گفت و ضرورت همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه برای یافتن راهکارهای واقع بینانه  و رضایت بخش برای بحران سوریه تاکید کرد.

کمک 10 میلیاردی شرکت کنندگان در کنفرانس بروکسل

شرکت کنندگان در کنفرانس بروکسل از ارائه کمک‌های اضافی به ارزش 10.3 میلیارد دلار به سوری‌های خبر دادند.این خبر در پایان کنفرانس بروکسل که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برابر با 14 و 15 ژوئن در مقر پارلمان اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک، با هدف حمایت از سوریه و جمع آوری کمک‌های مالی برای کمک به پناهندگان سوری برگزار شد، اعلام شد.

بدین ترتیب اتحادیه اروپا متعهد شد مبلغ اولیه 560 میلیون یورو (600 میلیون دلار) را برای سال 2024 پرداخت کند و قرار است این مبلغ در ماه‌های آینده افزایش یابد و کمک‌های دیگری نیز افزوده شود.

گفت‌وگوی وزرای خارجه سوریه و عمان

در کنفرانس بروکسل که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد، نمایندگانی از 57 کشور و ده‌ها سازمان بین المللی حضور داشتند.

سال گذشته این کنفرانس متعهد به پرداخت 6.7 میلیارد دلار به مردم سوریه شد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:26 خرداد 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد