واکنش‌ها به مصوبه جدید کابینه اسرائیل برای اشغال بیشتر کرانه باختری

موافقت با طرح ساخت 4000 واحد مسکونی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، انتقادها و واکنش‌هایی زیادی داشته است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، منابع عبری امروز یکشنبه گزارش دادند که رژیم اشغالگر صهیونیستی با ساخت 4000 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری موافقت کرد و صلاحیت رسیدگی به این مسئله را به «بتزلائل اسموتریچ»، وزیر دارایی خود واگذار کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به موافقت کابینه نتانیاهو برای ساخت 4000 واحد مسکونی در کرانه باختری اعلام کرد: دادن اختیار به اسموتریچ برای تصویب شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، تنش‌ها را تشدید می‌کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در واکنش به این تصمیم رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: انتشار پیشنهادهای شهرک سازی اضافی توسط اشغالگران در کرانه باختری به آن مشروعیتی در سرزمین ما نمی‌دهد و مردم ما با تمام امکانات در برابر آن مقاومت خواهند کرد.

جنبش حماس در ادامه بیانیه افزود: از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که گام‌های جدی و فوری برای توقف پروژه‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی در کرانه باختری بردارند؛ زیرا که این کار  باعث افزایش تنش‌ها در منطقه و تهدیدی برای صلح و امنیت در آن خواهد شد.

جبهه مردمی فلسطین نیز به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: ملت ما تصمیمات اشغالگران برای گسترش شهرک‌سازی و الحاق کرانه باختری را سرنگون خواهد کرد.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین، واگذاری طرح جدید برای ساخت هزاران واحد مسکونی در شهرک‌های کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که این اقدام رژیم به معنای سوق دادن منطقه به سمت خشونت و درگیری بیشتر با مردم فلسطین است.

جنبش فتح فلسطین نیز اعلام کرد، رژیم اشغالگری که به  وزیری به نام «اسموتریچ» اجازه می‌دهد طرح شهرک‌سازی‌ را تأیید کند، نمی‌تواند امنیت شهرک‌نشینان را تامین کند و تمام اقدامات شهرک‌سازی مردود و غیرقانونی است و همانگونه که شهرک‌سازی‌ها از نوار غزه برچیده شد، این طرح نیز نابود خواهد شد.

اقدامات رژیم  صهیونیستی در حال صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد 20 فوریه 2023  با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

توافق مغرب و اسرائیل برای جذب کارگران به فلسطین اشغالی

بایدن میانجی توافق احتمالی عربستان با اسرائیل

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:28 خرداد 1402 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد