سه چالش مهم در برابر عادی سازی روابط با ریاض از نگاه رسانه عبری زبان

یک رسانه عبری زبان از 3 چالش اساسی در مسیر سازش بین ریاض و تل‌آویو خبر داد که مانع پیشرفت عادی سازی روابط دو طرف شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری زبان خبرگزاری ، روند سازش بین عربستان سعودی و اسرائیل با سه چالش مهم روبرو است که به ترتیب، پرونده برنامه هسته‌ای سعودی‌ها، انتخابات پیش روی ریاست جمهور در آمریکا (در سال 2024) و مسئله فلسطین هستند.

یدیعوت آحارانوت در وبگاه آنلاین خود نوشت: شاهد آن هستیم که تلاش‌های دیپلماتیک انجام گرفته توسط دولت رئیس جمهور بایدن برای پیشبرد سازش بین عربستان سعودی و اسرائیل طبق پیش بینی پیش نرفته است و به همین دلیل امضای این توافق در آینده نزدیک به انجام نخواهد رسید، چون 3 چالش بزرگ پیش روی خود می‌بیند.

وای نت وبگاه آنلاین روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش خود در این رابطه افزود: مسئولین عالی رتبه اسرائیلی بر این باروند که راه برای امضای توافق سازش بین اسرائیل و عربستان همچنان طولانی است.

به اعتقاد این مسئولین هنوز مشخص نیست که دولت بایدن واقعا به دنبال تحقق چنین سازشی هست و حتی در صورت داشتن تمایل توانمندی راهبری و تحقق چنین توافقی، باز هم تحقق آن در شرایط فعلی مکان پذیر نیست.

آنها بر این باروند  سازش در این سطح تاثیر گذاری بین اسرائیل و عربستان آن هم در سال برگزاری انتخابات دشواری های خاص به خود را خواهد داشت ، به ویژه که چنین توافقی نیازمند حمایت اکثریت اعضای کنگره آمریکا هم می‌باشد.

این گزارش در حالی منتشر شد که بریت مک گورک مشاور بایدن نیز برای بررسی مسئله سازش با رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر در عربستان به سر می‌برد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 خرداد 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد