ارتش رژیم صهیونیستی پایان تجاوز خود را به جنین اعلام کرد

ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به انهدام 7 خودروی زرهی خود و زخمی‌شدن 6 صهیونیست، عقب نشینی خود را از جنین اعلام کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری رسانه‌های فلسطینی و عبری زبان ابعاد تازه‌ای از جنگ 8 ساعته ارتش رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی در جنین را منتشر کردند.

به نوشته روزنامه معاریو، گلوله‌‌هایی که به بالگرد آپاچی ارتش اسرائیل در این درگیری اصابت کرده خود بیانگر شدت درگیری و خطرناکی شرایط حال حاضر اسرائیل است.

 

 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم عصر دوشنبه پایان عملیات تخلیه نفربرها و خودروهای زرهی منهدم شده خود را در جنین اعلام کرده و خبر داد، عملیات پیچیده در اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری به پایان رسید.

به گزارش این رادیو عبری زبان، بعد از درگیری مسلحانه که هشت ساعت مستمر به طول انجامید، ارتش اسرائیل موفق شد عملیات نجات پیچیده خود را در این منطقه انجام و از جنین خارج شود.

ارتش رژیم صهیونیستی قبل از این اعلام کرده بود، کار تخلیه خودروهای نظامی آسیب دیده در درگیری با جوانان فلسطینی در جنین در حال انجام است و ابتدا موفق شد 3 خودروی منهدم شده توسط فلسطینیان از جمله خودروی اول متعلق به نیروهای تک آور "دوفدوفان" (یا همان عرب نماها که برای انجام عملیات ترور وارد مناطق فلسطینی می‌شوند) را از محل درگیری خارج کند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ضمن اعتراف به ثبت شکست‌‌هایی در مراحلی از این درگیری خبر داد، به زودی تحقیقات خود را در رابطه با این درگیری آغاز کرده تا از آن تجربه اندوزی کند.

در همین راستا رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، حال یکی از نظامیان زخمی‌ شده صبح امروز در جنین رو به وخامت رفته است.

رسانه‌های عبری زبان صبح امروز به نقل از منابع بیمارستانی اعلام کرده بودند که یکی از زخمی‌های منتقل شده از درگیری در جنین شرایط وخیمی داشته و مستقیما به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم در اواسط این درگیری از اعزام نیروهای اضافی و پشتیبانی به جنین سخن گفت و تلاش کرد تا ادعا کند، درگیری در جنین تحت نکترل است، این در حالی است که رژیم صهیونیستی برای اولین بار طی 15 سال گذشته مجبور شد برای فرار از شکست مفتضحانه در مقابل چند مبارز فلسطینی از نیروی هوایی و بالگردهای تهاجمی آپاچی در این درگیری استفاده کند.

در این بین رسانه‌های عبری زبان از حضور هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به همراه یهودا فاکس فرمانده منطقه میانی ارتش رژیم صهیونیستی برای نظارت مستقیم و میدانی بر این عملیات پرده برداشت و به دستور آنها تعداد نظامیان مهاجم به اردوگاه جنین هم افزایش پیدا کرد، تا به گفته رسانه‌های عبری زبان، 7 خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که در محاصره مبارزان فلسطینی قرار گرفته بودند از مهلکه نجات داده شوند.

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین که از صبح امروز آغاز شده بود با برجای گذارشتن 5 شهید و بیش از 91 زخمی به پایان رسید.

براساس روایت رسانه‌های فلسطینی ارتش رژیم صهیونیستی در این تجاوز متحمل 7 زخمی‌ شد که حال یکی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است در حالی که اردوگاه جنین و شهر جنین نیز 5 شهید تقدیم کرده و 91 فلسطینی دیگر از جمله تعداد قابل توجهی از غیر نظامیان زخمی‌ شدند که حال 22 نفر از آنها وخیم است.

منابع فلسطینی اعلام کردند، نظامیان صهیونیست به شکل گسترده‌ای به سوی غیر نظامیان و منازل مردم بی دفاع گاز اشک آور شلیک می‌کردند که باعث بروز مشکلات تنفسی برای بسیاری از زنان و کودکان شد در حالی که  در میان شهدای این تهاجم وحشیانه دست کم یک کودک هم به چشم می‌خورد.

صلاح العاروری جانشین رئیس دفتر سیاسی حماس هم در اظهاراتی که عصر دوشنبه منتشر شد ، مقاومت قهرمانانه فلسطینیان در جنین و اردوگاه آن را در مقابل تهاجم گسترده ارتش رژیم صهیونیستی ستوده و آن را جواب واضحی به تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری عنوان توصیف کرد.

او در ادامه اظهاراتش گفت: از این پس صهیونیست‌ها باید هزار بار در مورد انجام حماقتی که می‌خواهد در کرانه باختری انجام دهد، فکر کنند.

این رهبر حماس ضمن ستایش از عملکرد مبارزین فلسطینی از تمامی گروه‌های مقاومت در صحنه درگیری امروز افزود: جانفشانی و فداکاری ملت ما هرگز هدر نخواهد رفت.

داوود شهاب، مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این رابطه به شبکه تلویزیونی المیادین گفت: مقاومت به تهدیدهای اشغالگران صهیونیست در رابطه با آغاز عملیات نظامی علیه کرانه باختری پاسخ داد.

به گفته این رهبر جهاد اسلامی فلسطین مقاومت با عمل و نه با حرف و با بکارگیری بمب‌‌هایی که برای اولین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند، به این تهدیدها پاسخ داد.

او گفت: آنچه که در جنین رخ داد، شوکی به اشغالگران در تمامی ابعاد است و رژیم صهیونیستی هم به شکست خود در این درگیری اعتراف کرد.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 خرداد 1402 - 19:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد