پرواز مستقیم حج از فلسطین اشغالی به عربستان سعودی انجام نخواهد شد

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که پروازهای مستقیم از فلسطین اشغالی به عربستان سعودی در سال جاری انجام نخواهد شد.

- اخبار بین الملل -

به گروه بین‌الملل خبرگزاری ،  «تزاچی هانگبی» مشاور امنیت داخلی « بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  به رادیو کان اعلام کرد: « ممکن است برای حج آینده در موقعیتی باشیم که در مورد پراوز مستقیم کمک کنیم و پروازهای مستقیم از اینجا انجام شود، اما هنوز برای گفتن این حرف زود است».

وزارت حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچ شرکت هواپیمایی درخواست برای پرواز‌های ویژه به مقصد عربستان سعودی را نداده است.

سران اسرائیلی و آمریکایی انتظار داشتند که عربستان سعودی به نشانه حسن نیت ، اجازه پروازهای مستقیم از اسرائیل به عربستان سعودی را برای انجام مراسم حج امسال بدهد.

هانگبی به روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» اعلام کرد: «ما فکر می‌کردیم توافق عربستان و آمریکا مقدمه هرگونه توافق سازش تل آویوبا ریاض است، اما شانس زیادی برای دستیابی  به روند عادی سازی وجود ندارد ».

اخیرا رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»  نوشت که شاهد آن هستیم که تلاش‌های دیپلماتیک انجام گرفته توسط دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  برای پیشبرد سازش بین عربستان سعودی و اسرائیل طبق پیش بینی پیش نرفته است و به همین دلیل امضای این توافق در آینده نزدیک به انجام نخواهد رسید، چون 3 چالش بزرگ پیش روی خود می‌بیند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش خود در این رابطه افزود: مسئولین عالی رتبه اسرائیلی بر این باروند که راه برای امضای توافق سازش بین اسرائیل و عربستان همچنان طولانی است.

به اعتقاد این مسئولین هنوز مشخص نیست که دولت بایدن واقعا به دنبال تحقق چنین سازشی هست و حتی در صورت داشتن تمایل توانمندی راهبری و تحقق چنین توافقی، باز هم تحقق آن در شرایط فعلی مکان پذیر نیست.

سه چالش مهم در برابر عادی سازی روابط با ریاض از نگاه رسانه عبری زبان
رسانه‌های عبری: عملیات جنین پیچیده و ارتش اسرائیل تا ساعت‌ها مقابل مقاومت زمین‌گیر بود

آنها بر این باروند سازش در این سطح تاثیر گذاری بین اسرائیل و عربستان آن هم در سال برگزاری انتخابات دشواری‌های خاص خود را خواهد داشت ، به ویژه که چنین توافقی نیازمند حمایت اکثریت اعضای کنگره آمریکا هم می‌باشد.

«سخی هنگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در آخرین مواضع خود درباره روند عادی‌سازی روابط میان این رژیم و عربستان اعلام کرد که راهی بسیار طولانی را برای عادی‌سازی مناسبات با عربستان سعودی پیشِ‌روی خود داریم.

پیش از این منابع صهیونیستی تاکید کردند کهدرخواست عربستان سعودی برای حمایت آمریکا از برنامه هسته‌ای ریاض، شانس عادی سازی روابط بین دو طرف را به خطر انداخته است و مانعی برای برخی اقدامات مانند پرواز مستقیم بین عربستان و اسرائیل ( سرزمین‌های اشغالی) برای انتقال حجاج فلسطینی در ایام حج می‌شود.

روزنامه هاآرتص نوشت که دو مشکل اصلی در عادی سازی روابط با عربستان وجود دارد که مربوط به درخواست ریاض برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته آمریکایی و موافقت آمریکا با برنامه هسته‌ای غیر نظامی عربستان سعودی است.

بر اساس گزارش این روزنامه، درخواست عربستان سعودی برای داشتن برنامه هسته‌ای موجب نگرانی اسرائیل و آمریکا شده است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 خرداد 1402 - 12:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد