رسانه عبری: اکنون در میان یک انتفاضه فلسطینی قرار داریم

یک رسانه صهیونیست اعتراف کرد، امروز اسرائیل دقیقا در کانون یک انتفاضه بزرگ فلسطینی قرار دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری ، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که ساعاتی بعد از عملیات در شهرک عیلی واقع در شمال رام الله منتشر شد اعتراف کرد، اسرائیل اکنون در کانون یک انتفاضه قرار دارد.

این رسانه عبری زبان به نقل مائیر اندور رئیس سازمان "ماگور" که ادعا می‌کند از قربانیان تروریسم حمایت می‌کند، نوشت: بعد از افزایش شمار کشته شدگان اسرائیلی در برهه اخیر، باید رسما اعتراف کنیم که با یک انتفاضه روبرو هستیم.

این شخصیت صهیونیست افزود: ما در برابر یک انتفاضه فراگیر قرار داریم، گرچه تشکیلات خودگردان و رسانه‌ها رسما آن را اعلام نکرده‌اند اما گلوله‌ها و سلاح‌های فلسطینیان بر وجود آن صحه نهاده است.

یسرائیل هیوم در عین حال ادعا کرد کابینه اسرائیل هیچ کاری را در این زمینه انجام نداده و منفعلانه در برابر آن قرار گرفته است.

در این بین مخالفان کابینه نتانیاهو هم در اظهار نظرهای خود ضمن انتقاد از عملکرد نتانیاهو خواستار انجام عملیات نظامی گسترده در کرانه باختری شدند.

این در حالی است که گفته می‌شود که محافل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی با انجام عملیات نظامی گسترده در کرانه باختری در حال حاضر مخالفت کرده و نسبت نتایج آن بیمناک هستند.

پیش از این نیز صبح امروز روزنامه یدیعوت احارانوت نوشته بود: تصاویر خودروهای زرهی منهدم شده اسرائیلی لطمه بزرگی به قدرت بازدارندگی اسرائیل وارد کرده است.

یوسی یهوشع خرنگار نظامی روزنامه یدیعوت احارانوت نسبت به تبدیل شدن به غزه دوم است.

به گفته این خبرنگار صهیونیست: گروه‌های مسلح و به ویژه "گردان جنین ـ سرایا القدس تلاش دارند تا ارتش اسرائیل را از یورش به این منطقه بازدارند که آخرین ابزار آن‌ها ایجاد میدانی از بمب‌ها است که دیروز در جنین شاهد آن بوده و منجر به زخمی‌شدن 7 نظامی‌ شد.

یهوشع براین باور است: آنچه که در شمال کرانه باختری شاهد آن هستیم، صرفا افزایش حجم و تعداد عملیات نیست بلکه تلاش‌های سازمان یافته‌ای است که تلاش دارد ارتش اسرائیل را از حمله ویورش به این مناطق بازداشته و از این طریق ضرب آهنگ مسلح شدن این منطقه را همانند چیزی که در غزه شاهد آن هستیم افزایش دهد.

این کارشناس مسایل نظامی معتقد است: ورود بمب‌‌هایی با شدت انفجار بالا به صحنه درگیری منطقه شمال کرانه باختری، این منطقه  را به چیزی شبه به مناطق جنوب لبنان در سال‌های دهه نود از قرن گذشته خواهد کرد.

او در پایان گزارش خود تاکید کرد: انتشار تصاویر خودروهای سوخته اسرائیلی در جنین، برای قدرت بازدارندگی اسرائیل بسیار بد بود، فلسطینیان با بقایای خودروهای سوخته ارتش اسرائیل عکس یادگاری می‌گرفتند و طبیعی است که هر نوع شکستی از این دست تمایل و انگیزه فلسطینیان برای ادامه این راه را افزایش می‌دهد.

یهوشع اعتراف کرد: آینده خوشی منتظر اسرائیل نیست و تشکیلات خودگردان هم به شکل قابل توجهی کنترل این مناطق را از دست داده است.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:31 خرداد 1402 - 0:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد