تحولات اوکراین|آموزش 30 هزار نظامی اوکراینی در اروپا

آموزش 30 هزار نظامی اوکراینی در اروپا، اعتراف پنتاگون به تلفات سنگین و دشواری ضد حمله، ارسال 6 میلیارد دلار سلاح از آمریکا به کی‌یف، آمادگی روسیه برای ادامه درگیری و راز گورهای قدیمی سربازان کشته شده اوکراینی، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

- اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، در شرایطی که عملیات ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در شرق این کشور بدون هیچ موفقیت خاصی همچنان ادامه دارد، این امکان وجود دارد که صحنه درگیری‌های نظامی در منطقه عملیاتی در حال تغییر و کشیده شدن به بخش‌های غربی اوکراین باشد.

یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین، اعتراف کرد که اخیراً پهپادهای تهاجمی روسیه کل خاک اوکراین را بمباران کرده و برای اولین بار  به سمت شهر لووف، در غرب اوکراین پرواز کرده و زیرساخت‌های حیاتی در این منطقه را هدف قرار دادند.

ظاهراً چنین حملاتی از سوی روسیه در این منطقه در آینده فعال‌تر خواهد شد. واقعیت این است که بر اساس برخی اطلاعات نظامی، شرکت کنندگان در به اصطلاح مثلث "ورشو، ویلنیوس و کی‌یف" در حال برنامه ریزی برای انتقال واحدهای یک تشکیلات نظامی لیتوانی-لهستانی-اوکراینی  که اخیراً تحت عنوان LITPOLUKRCORPS تشکیل شده به مناطق غربی اوکراین در ماه جولای هستند.

کشورهای همسایه غربی روسیه 10 سال پیش تصمیم گرفتند گروه نظامی متشکل از نظامیان لیتوانی-لهستانی-اوکراینی را به این نام  ایجاد کنند. طبق برنامه ریزی ناتو، قرار بود ماموریت این گروه برای مشارکت در عملیات های بین المللی حفاظت از صلح و اقدامات انسان دوستانه باشد و  این برنامه در واقع بخشی از طرح ائتلاف برای حمایت از اوکراین بود که در یکی از اجلاس های سران آن تصویب شد. این تشکیلات نظامی در واقع بر اساس یک توافق سه جانبه تنها در اواخر دسامبر 2014 - اوایل ژانویه 2015 ایجاد شد که مقر آن نیز در منطقه شهر لوبلین (لهستان) مستقر شد.

در فوریه 2015، نیروهای مسلح اوکراین رسما اعلام کردند که این گروه شامل 3.5 هزار نظامی لهستانی، حداکثر 350 نظامی لیتوانیایی و 560 نظامی اوکراینی است. این تشکیلات، مطابق با اهداف تعیین شده از سوی مقامات ناتو، بارها در تمرینات مشترک متحدان در خاک اوکراین شرکت کرده است. با این حال، تاکنون، هیچ یک از واحدهای نظامی از سایر کشورهای شرکت کننده در پروژه لوبلین (یعنی از سوی لیتوانی و لهستان) در خاک اوکراین حضور نیافته است. این در حالی است که ورشو با حمایت مقامات ناتو مایل است در آینده نزدیک وضعیت موجود را بشکند و در این زمینه فعالتر عمل کند. 

طبق گزارش برخی رسانه‌ها، در چارچوب تشکیلات نظامی LITPOLUKRBRIG، با مشارکت فعال لهستان، گردان نظامی بزرگی در حال تشکیل است که هدف اصلی او قبلاً مشخص شده و آن "انجام عملیات نظامی در خاک اوکراین" است. اکثر نیروهای فعال آن از نیروهای آموزش دیده و حرفه‌ای لهستانی، لیتوانیایی، بلاروسی و البته اتباع اوکراینی که در لهستان و سایر کشورهای ناتو حضور دارند، تشکیل می شوند.

به عقیده کارشناسان نظامی مأموریت این گردان نظامی بین المللی، ورود تدریجی به خاک اوکراین و استقرار در مناطق مسکونی مختلف در غرب این کشور است.  البته چنین سناریویی تحت نظارت ناتو غیرممکن است، زیرا این اقدام به معنای آغاز جنگ بین روسیه و ائتلاف خواهد بود و بدین ترتیب است که نقش لهستان در این رابطه و در مشارکت در درگیری نظامی در اوکراین پر رنگ تر می شود.  

پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با رد عضویت فوری کی‌یف در پیمان آتلانتیک شمالی، یادآور شد که "البته برخی از متحدان این ائتلاف در حال بررسی امکان انعقاد توافقات دوجانبه و چندجانبه" برای ارائه کمک نظامی به اوکراین هستند تا این کشور بتواند به ناتو نزدیکتر شود.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و هشتاد و سوم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

آغاز به کار کنفرانس بازسازی اوکراین در لندن 

دومین کنفرانس بازسازی اوکراین امروز چهارشنبه در لندن افتتاح می شود. به گفته دفتر نخست وزیر انگلیس، ریشی سوناک، انتظار می رود بیش از هزار مهمان خارجی از 61 کشور و همچنین نمایندگان سازمان های غیردولتی در این رویداد دو روزه شرکت کنند.

این امکان وجود دارد که این کنفرانس توسط رئیس دولت انگلیس و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که به صورت مجازی در مراسم شرکت خواهد کرد، افتتاح شود. قرار است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز در این کنفرانس سخنرانی کنند.

همانطور که در بیانیه دفتر نخست وزیری اشاره شد، سوناک از شرکت کنندگان کنفرانس  خواهد خواست که در بلندمدت در اقتصاد اوکراین سرمایه گذاری کنند و از این طریق به بهبود وضعیت آن کمک کنند.

گردهم آیی وزرای خارجه گروه 7 در حاشیه کنفرانس بازسازی اوکراین در لندن 

نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو روه هفت (G7) در لندن برگزار می شود. زمان برگزاری آن همزمان با دومین کنفرانس بازسازی اوکراین است که امروز چهارشنبه در لندن آغاز به کار خواهد کرد.

برگزاری نشست وزرای خارجه G-7 روز گذشته توسط وزارت امور خارجه ژاپن اعلام شد، کشوری که امسال رهبری انجمن غیررسمی هفت کشور توسعه یافته اقتصادی جهان (انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه، ژاپن) را برعهده دارد.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین در کنفرانس بازسازی اوکراین که به طور مشترک توسط دولت های انگلیس و اوکراین برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. همانطور که انتظار می رود، موضوع درگیری اوکراین و بازسازی پس از جنگ این کشور  موضوع اصلی نشست امروز وزرای خارجه گروه هفت است که سومین جلسه امسال آنهاست.

پنتاگون موشک‌های AMRAAM را برای نیروهای مسلح آمریکا و اوکراین سفارش داد

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز، چهارشنبه گزارش داد که پنتاگون برای تولید موشک‌های AMRAAM با شرکت صنایع دفاعی آمریکایی Raytheon قراردادی امضا کرده است. 

یادآوری شده که این موشک‌ها نه تنها برای نیروهای مسلح ایالات متحده در نظر گرفته شده است - ، بلکه برخی از آنها به اوکراین و همچنین به سایر کشورها ارسال خواهند شد. ارزش قرارداد جدید پنتاگون با شرکت Raytheon بیش از 1 میلیارد دلار است که حدود 39 درصد از ارزش قرارداد برعهده مشتریان خارجی است.

بر اساس اطلاعات اولیه، تولید این نوع موشک تا 31 ژانویه 2027 به پایان خواهد رسید.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون شب گذشته، سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که ایالات متحده کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای نظامی ارتش اوکراین در جریان ضد حمله را بخشی جدایی ناپذیر از درگیری نظامی می داند. 

او گفت: «ما تلفات را در نظر گرفته و می‌دانستیم که در میدان نبرد خساراتی وجود خواهد داشت.»

به گفته سینگ، این مسئله بخش تاسف بار درگیری نظامی در اوکراین است.

معاون دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع همچنین تاکید کرد که ایالات متحده پیچیدگی اقدامات تهاجمی اوکراین را درک می کند و پنتاگون این مسئله را در ارزیابی‌های خود در نظر گرفته است. به گفته وی، پنتاگون معتقد است که کی‌یف امکانات لازم برای ادامه ضد حملات خود را دارد، البته به زمان نیاز دارد.

ارسال بیش از 6 میلیارد دلار سلاح از آمریکا به کی‌یف

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شب گذشته اعلام کرد که محاسبه مجدد ارزیابی کمک‌های نظامی ارائه شده به اوکراین در رابطه با اشتباهات انجام شده قبلی، این امکان را برای پنتاگون فراهم آورد تا بیش از 6 میلیارد دلار برای ارسال تسلیحات به کی‌یف هزینه کند.

او در جمع خبرنگاران توضیح داد: «در جریان نظارت منظم این وزارتخانه بر اجرای دستورات رئیس جمهوری در خصوص تدارکات نظامی برای اوکراین، ما به تناقضاتی در ارزیابی تجهیزات پی بردیم. ما در مورد مواردی صحبت می کنیم که در آن "ارزیابی مجدد هزینه تجهیزات" ارائه شده از تعهدات ایالات متحده به کی‌یف وجود دارد.»

سینگ یادآور شد که برای سال های مالی 2022 و 2023، کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین 6.2 میلیارد دلار کمتر از آنچه اعلام شده، بود.

معاون سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که پیوستن اوکراین به ناتو، مانند هر کشور دیگری، یک فرآیند منحصر به فرد است. سابرینا سینگ گفت: «در مورد اوکراین، این کشور راه خاص خودش را برای پیوستن به ناتو پیش روی خواهد داشت.»

وی  تاکید کرد که دولت ایالات متحده در حال حاضر روی ارائه مستقیم کمک‌های نظامی به اوکراین متمرکز شده است، نه تلاش برای پیوستن این کشور به ناتو.

 آمریکا: از ابتدا می‌دانستیم که ضد حمله اوکراین دشوار خواهد بود

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون شب گذشته، سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ایالات متحده از همان ابتدا متوجه این واقعیت بود که ضد حمله اوکراین دشوار خواهد بود، اما آنها معتقدند که نیروهای مسلح اوکراین هر آنچه را که برای این عملیات نیاز باشد، در اختیار دارند.

او در پاسخ به سئوالی در مورد ارزیابی مقامات ایالات متحده از نتایج کنونی ضدحمله اوکراین گفت: "ارزیابی های ما در ابتدا کاملاً واضح بود... ما می دانستیم که این نبرد سختی خواهد بود."

سینگ همچنین تاکید کرد که اوکراین به زمان نیاز دارد، در حالی که واشنگتن معتقد است که نیروهای مسلح اوکراین تمام داده‌ها و تجهیزات لازم برای انجام یک ضد حمله را در اختیار دارند.

وزارت دفاع اوکراین: در طول ضد حمله با مشکلات جدی و مقاومت شدید روبرو شدیم

 آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین اعتراف کرد که در جریان عملیات ضد حمله، نیروهای مسلح اوکراین با مشکلات جدی و مقاومت زیادی مواجه شده‌اند. وی در کانال تلگرامی خود در این باره نوشت: «ما به تدریج، با وجود مشکلات جدی و با مقاومت شدید پیش رویی خواهیم کرد».

همانطور که مالیار یادآور شد، ارزیابی اثربخشی اقدامات ارتش صرفاً با محاسبه کیلومترها یا تعداد شهرهای گرفته شده نادرست است. به گفته وی، معیارهای زیادی برای ارزیابی نتایج ضد حمله وجود دارد و وظایف بسیاری برای ارتش تعیین شده است. البته وی مشخص نکرد که در مورد چه معیارها و وظایفی صحبت می کند.

معاون وزیر دفاع اوکراین گفت: در برخی از مناطق نیروهای مسلح اوکراین در حال انجام عملیات تهاجمی هستند، در حالی که در مناطق دیگر نظامیان ما در حالت تدافعی هستند و تهاجم نیروهای روسیه را مهار می کنند. 

 آنا مالیار در عین حال قول داد که ضربه اصلی نیروهای مسلح اوکراین "هنوز در پیش است".

نیویورک تایمز: گورهای قدیمی در شهر لووف اوکراین حفر می‌شوند

در شهر لووف در غرب اوکراین، گورهای قدیمی برای دفن سربازانی که در جریان درگیری نظامی جاری در این کشور جان باختند، مجدداً حفر می شود. این مسئله در گزارش ویژه روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) از قبرستان لیچاکوفسکی که روز گذشته، سه شنبه منتشر شد، فاش شده است.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، برای نزدیک به 15 ماه است که اجساد سربازان کشته شده در جبهه نبرد با روسیه به طور پیوسته در گورهای قدیمی یک قبرستان نظامی در دامنه تپه‌ای در حومه شهر لووف در غرب اوکراین پر می شوند. برای این منظور اکنون قبرهای قدیمی کسانی که در دوران جنگ‌ جهانی دوم جان باخته‌اند نبش قبر می‌شوند تا راه را برای جریان بی‌پایانی از  کشته شدگان در درگیری نظامی با روسیه، باز کنند.

در این گزارش یادآوری شده که میزان تلفات سنگین ارتش اوکراین در جریان ضد حمله را می توان با توجه به افزایش تعداد مکان‌های دفن سربازان کشته شده در سراسر اوکراین مشاهده کرد.

روز گذشته، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه یادآور شد که نمایندگان معتبر سرویس‌های اطلاعاتی غربی این موضوع را رد نمی‌کنند که ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین می‌تواند به نتایج کاملاً متضادی برای آنها منجر شود.

ناریشکین اشاره کرد، به گفته تحلیلگران غربی، کشته شدن تعداد قابل توجهی از  نظامیان آموزش دیده توسط ناتو و انهدام تجهیزات غربی، توانایی رزمی کلی ارتش اوکراین را تضعیف خواهد کرد. وی افزود: در نتیجه، این امر روی بقای مقامات کی‌یف تأثیر می‌گذارد، که طبق اعتراف برخی ارزیابی های غربی، تهدیدی برای موجودیت خود کشور اوکراین هستند.

بلینکن کوله‌با را در جریان تایج گفتگوهای خود با مقامات پکن درباره روسیه و اوکراین قرار داد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، همتای اوکراینی خود دیمیتری کوله‌با، را در جریان نتایج سفر خود به پکن و گفتگوهایش درباره بحران اوکراین و  اقدامات نظامی روسیه قرار داد. این مسئله در بیانیه کتبی متیو میلر، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا، که پس از دیدار بلینکن و کوله‌با در لندن در روز سه شنبه منتشر شد، بیان شده است.

علاوه بر این، به گفته میلر، بلینکن بر "ضرورت ادامه اجرای اصلاحات به منظور ایجاد شرایط برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی پایدار در اوکراین" تاکید کرد. در عین حال، بلینکن اطمینان داد که ایالات متحده متعهد به "کار با بخش خصوصی برای ارتقای مشارکت آنها در بازسازی اوکراین است."

پیش از این، بلینکن در مصاحبه با شبکه CBS اتأیید کرد که واشنگتن روی نفوذ پکن بر مسکو برای "پایان دادن به جنگ" حساب می کند.

در همین راستا، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شد که ایالات متحده از «برخی ایده‌های» طرح صلح چین که در پیشنهاداتش برای حل و فصل اوکراین آمده است، استقبال می‌کند. بلینکن گفت: «البته همه نکات [در این پیشنهادها] خوب نیست، ولی عناصر مهمی نیز  در آن وجود دارد، از جمله آنکه آنها لزوم احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها را حیاتی می‌دانند.»

ادامه همکاری سازمان ملل با روسیه و اوکراین برای تمدید توافق غلات 

فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل شب گذشته در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که سازمان ملل به همکاری با روسیه و اوکراین برای تمدید توافقنامه صادرات غلات از طریق دریای سیاه ادامه می دهد.

بدین ترتیب، سخنگوی دبیرکل به اظهارات روسیه در مورد عدم دورنمای تمدید این توافقنامه واکنش نشان داد. به گفته حق، سازمان ملل به همکاری با طرفین ادامه خواهد داد و به دنبال ادامه عملکرد ابتکارعمل صادرات غلات از طریق دریای سیاه و همچنین تفاهم نامه مربوط به تسهیل صادرات مواد غذایی و کودهای کشاورزی روسیه است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما قصد داریم تا آنجا که ممکن است این کار را ادامه دهیم.

سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفت که طرف روسی در تلاش است تا توافقات محقق نشده در چارچوب توافق غلات در 18 جولای به جریان بیاندازد. در عین حال، وی یادآور شد که مسکو رد نمی کند که تماس‌های چهره به چهره جدیدی در خصوص سرنوشت این توافقنامه انجام شود و  این رایزنی‌ها در حال انجام است.

وعده کمک آمریکا به سازمان ملل و ترکیه در زمینه تمدید توافق غلات 

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مقامات آمریکایی امیدوارند که توافقنامه غلات تمدید شود و از تلاش‌های سازمان ملل متحد و ترکیه نیز در این زمینه حمایت خواهند کرد. 

 کربی در یک نشست خبری گفت: ما واقعا امیدواریم که آن (توافقنامه غلات) تمدید شود.  <…> ما به حمایت از تلاشهای سازمان ملل و رئیس جمهور [رجب طیب] اردوغان در زمینه امکان تمدید این ابتکارعمل ادامه خواهیم داد.

وی افزود:  این توافقات "واقعا برای مردم بسیاری در مناطق دور از این درگیری نظامی بسیار اهمیت دارد".

این مقام کاخ سفید گفت: «تمام جهان از این طرح صادرات غلات دریای سیاه سود می‌برد و ما از اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به خاطر رهبری‌اش و سازمان ملل در حفظ و گسترش این ابتکار تشکر می‌کنیم».

در عین حال، وی در مورد وضعیت مربوط به پایبندی یا عدم پایبندی روسیه به مفاد این توافقات اظهار نظری نکرد.

کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند 30 هزار نیروی نظامی اوکراینی را آموزش دهند

وزارت دفاع اوکراین روز گذشته  اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا در سال 2023، قصد دارند 30 هزار نیروی نظامی اوکراینی  را آموزش دهند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سال 2023، به عنوان بخشی از ماموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین، برنامه ریزی شده تا 30 هزار پرسنل نیروهای مسلح اوکراین، از جمله سربازان نیروهای دفاع ارضی آموزش داده شوند.

وزارت دفاع اوکراین یادآور شد که در سال جاری رویدادهای آموزشی نظامی در خاک کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار می شود. در عین حال، وزارت دفاع تاکید کرد که در حال کار بر روی گسترش راه های کمک اتحادیه اروپا به اوکراین است.

لاوروف از آمادگی مسکو برای ادامه درگیری در اوکراین خبر داد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه پس از نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به خبرنگاران اعلام کرد که ناتو با توقف درگیری نظامی در اوکراین مخالف است و روسیه  نیز برای چنین روند اوضاعی آماده است. 

لاوروف گفت: «اگر ناتو از طریق (ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف) یک بار دیگر اعلام کند که با توقف درگیری نظامی در اوکراین مخالف است، پس آنها می‌خواهند بجنگند، خوب، بگذارید بجنگند. ما آماده هستیم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو آماده ادامه درگیری نظامی است و از مدت‌ها قبل به هدف واقعی کشورهای غربی در شکست استراتژیکی روسیه پی برده است. وی گفت: ما مدت‌هاست که اهداف ناتو را در وضعیت پیرامون اوکراین درک کرده‌ایم. این اهداف سالها قبل و پس از کودتای سال 2014 در اوکراین شکل گرفت و اکنون ناتو در تلاش است تا با استفاده حداکثری از وضعیت، آنها را اجرا کند.

علاوه بر این، لاوروف یادآور شد که اظهارات کشورهای غربی مبنی بر اینکه درگیری در اوکراین بدون کمک فنی و اطلاعاتی خارجی فوراً پایان خواهد یافت، اعتراف آنها به مشارکت مستقیم در این درگیری نظامی است. وی افزود: «چنین اظهاراتی از سوی کشورهای غربی در واقع اعتراف به این است که آنها در جنگ ترکیبی اعلام شده علیه روسیه و در واقع در جنگ داغ کنونی شرکت مستقیم دارند.»

تحولات اوکراین| قصد اتحادیه اروپا برای ادامه اعمال فشارها بر روسیه
تحولات اوکراین| اعتراف مقامات کی‌یف به تلاش روسیه برای حل مناقشه از راه مذاکره
تحولات اوکراین|آموزش 60 هزار نظامی اوکراینی در غرب برای اجرای ضد حمله

بورل اعتراف کرد اتحادیه اروپا با کمبود مواد برای تولید مهمات مواجه است

جوزپ بورل، مسئول اصلی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعتراف کرد که اتحادیه اروپا فاقد مواد اولیه  لازم برای تولید مهمات است و  باید آنها را خریداری کند. بورل گفت: «به منظور توسعه تولید مهمات، ما فاقد مواد حیاتی لازم هستیم و باید آنها خریداری و وارد کنیم.»

وی افزود که این وضعیت استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا را تضعیف کرده و امنیت آن را به خطر می اندازد.

یک روز پیش از آن، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو  نیز اعتراف کرد که زرادخانه‌های تسلیحاتی ناتو خالی شده و باید هر چه سریع‌تر بازسازی شوند. 

پیش از آن، در اوایل ماه ژوئن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده یادآور شد که کمک‌های نظامی به اوکراین، ارتش آمریکا را عملاً بدون مهمات گذاشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه  در  سخنرانی خود در مجمع بین‌المللی اقتصادی در سن پترزبورگ به نوبه خود تأکید کرد که ارتش روسیه تاکنون حدود 30 درصد از خودروهای زرهی ارائه‌شده توسط غرب به اوکراین را نابود کرده است.

ابراز امیدواری  رهبر قزاقستان برای آتش بس فوری در اوکراین  

قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان روز گذشته نسبت به توقف درگیری نظامی و برقراری آتش بس فوری در اوکراین ابراز امیدواری کرد. توکایف طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدارش با فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان در آستانه، بر لزوم حمایت از همه ابتکارات صلح، به ویژه آنهایی که توسط چین و کشورهای آفریقایی ابراز می شود، تاکید کرد.

او گفت: ما بسیار امیدواریم که در آینده نزدیک در اوکراین آتش بس برقرار شود و بتوانیم به گفتگو درباره برقراری صلح پایدار در این بخش از جهان ادامه دهیم.

وی افزود که آستانه آماده است تا در دستیابی به این هدف مشارکت فعال داشته باشد.

علاوه بر این، توکایف تاکید کرد که روسیه شریک راهبردی قزاقستان است و همچنین هر دو کشور در تعدادی از سازمان‌های منطقه ای عضویت دارند. وی ادامه داد: "با وجود شرایط بین المللی کنونی، هدف ما این است که در تماس نزدیک با روسیه به منظور تقویت همکاری های متقابلاً سودمند خود هم به صورت دوجانبه و هم در چارچوب سازمان های بین المللی باقی بمانیم."

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:31 خرداد 1402 - 9:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد