فضيلت هاي روزه داری در روزهاي گرم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
روحاني كاروان هاي حج و عمره با اشاره به اينكه فضيلت اين ماه نسبت ماه‌هاي ديگر مانند فضيلت پيامبر خاتم(ص) بر همه انبياء الهي است، گفت: ‌خداوند يك درب بهشت را اختصاص به روزه‌داراني داده كه در گرماي شديد روزه مي‌گيرند‌.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي در جمع روزه‌داران در مسجد مدرسه آيت‌الله العظمي گلپايگاني با اشاره به فرا رسيدن ماه پر خير و بركت رمضان، اين ماه را پر فضيلت‌ترين ماه‌هاي سال دانسته و بر اهميت روزه‌داري، تهذيب نفس و تمرين سختي‌ها و مشكلات در جامعه تا كيد كرد.

وي با بيان اينكه رمضان، ماه تمرين بندگي، اخلاص و تحمل تشنگي و گرسنگي است ابراز كرد: اگر انسان بتواند خود را در برابر ناملايمات نفساني و شيطاني كه با ظاهري زيبا در مقابل انسان ظاهر مي‌شوند حفظ كند رحمت خداوند كه همان تحمل روزه‌داري در هواي گرم است شامل حال او خواهد شد.

رفيعي با اشاره به اينكه فضيلت اين ماه نسبت ماه‌هاي ديگر مانند فضيلت پيامبر خاتم(ص) بر همه انبياء الهي است اظهار كرد: در فضيلت و اهميت اين ماه همين قدر بس كه خداوند يك درب بهشت را اختصاص به روزه داراني داده كه در گرماي شديد روزه مي‌گيرند و تشنگي و گرسنگي را تحمل مي‌كنند.

وي با بيان اينكه خدواند هزار فرشته را مامور دعا كردن در حق روزه‌داراني كرده است كه با همه مشكلات و سختي‌ها دست از اطاعت خداوند بر‌نمي‌دارند و در گرماي طاقت فرساي تابستان روزه مي‌گيرند افزود: اين بيانگر اهميت روزه داري است كه حتي فرشتگان الهي هم بر تحمل بندگان در امر اطاعت شهادت مي‌دهند.

عضو هيئت علمي جامعه المصطفي روزه داري را يكي از عناوين جهاد دانست و ابراز كرد: جهاد در راه خدا، تبليغ دين و تهذيب نفس، سه جهادي هستند كه خدا از آنها نام برده و روزه‌داري افضل از اين جهاد است كه در روايات مطرح شده است.

وي با بيان اينكه خوش خلقي يكي از مهمترين اعمال اين ماه است گفت: اگر كسي دراين ماه با وجود گرسنگي و تشنگي در برخورد با ديگران و به ويژه با اهل خانه بهترين برخوردها و رفتارها را داشته باشد در روز قيامت به راحتي از پل صراط عبور خواهد كرد.

  •  حج

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:21 تیر 1393 - 0:25

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد