تشرف حاج آقای مولوی قندهاری قدس سره در حرم حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام

(بسم الله الرحمن الرحیم)
جناب مستطاب آقاي حاج شيخ محمد حسن مولوي قندهاري که از علماء اهل معنا و اخلاق هستند، و سال ها از محضرشان استفاده نمودم مي فرمودند:
يک سالي که به حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس عليه السلام مشرف شده بودم، مي خواستم وارد رواق شوم که ديدم قرآني روي زمين سر راهم افتاده و آقاي بزرگواري که آثار جلالت و عظمت از وجناتشان نمايان بود کنار رواق نشسته اند و به من نگاه مي کنند.
به من فرمودند: هوشيار باش و قرآن را احترام کن.
من خم شدم و قرآن را برداشتم و بوسيدم و در قفسه ي قرآن ها گذاشتم ولي بي اختيار برگشتم و کنار آن آقاي بزرگوار نشستم.
ناگهان اين سؤال به ذهنم آمد، عرض کردم: به ما خبر رسيده است که حضرت رسالت پناه صلي الله عليه و آله و سلم هنگامي که به معراج رفته بودند به خداوند عرض کردند: فرزندم مهدي امت عمرش دراز و غريب خواهد بود، خداوندا براي او مونسي قرار ده! بعد از اين مناجات حضرت رسول صلي الله عليه و آله و سلم، خداوند 30 نفر ملازم را در هر زماني در خدمت حضرت ولي عصر عليه السلام قرار داد، آيا اين مطلب صحيح است؟
فرمودند: بله صحيح است.
باز بي اختيار از جاي خود بلند شدم و رفتم بعد از زيارت اباالفضل عليه السلام، هنگامي که از حرم مطهر خارج مي شدم به مرحوم کرار حسين هندي رحمه الله برخورد کردم که يکي از اولياء خدا بود، تا چشم شام به من افتاد فرمود: مبارک باشد، مبارک باشد!
عرض کردم: براي چه چيزي به من تبريک مي گوييد؟
فرمود: براي ملاقاتي که با امام زمان (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) داشتي.
معظم له فرمودند:
عارف جليل و ثقه ي عادل جناب کرار حسين هندي رحمه الله از اولياء خدا و دائماً ملازم حرمين شريفين حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام و اباالفضل العباس عليه السلام بود. بسيار کتوم و بين مردم گمنام بود و عاشقانه خدمت به زوار حرمين شريفين مي کرد. علاقه ي زيادي به من داشتند و مي فرمودند: من مأمور هستم بعضي از مطالب و اسرار را برايتان بازگو کنم. (1)

پي نوشت :

1. ملاقات با امام عصر عليه السلام: 330 و همان، ج 2، ص 289.

منبع مقاله :
يوسفي، محمد، (1390)، ملاقات با امام زمان عليه السلام در کربلا، قم، خورشيد هدايت، چاپ دوم

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:10 مرداد 1393 - 1:31

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد