دانلود مقاله شفاهی استاد رحیم پور ازغدی با موضوع عبرت های مشروطه خواهی

(بسم الله الرحمن الرحیم)
چهل و دومین و چهل و سومین مقاله شفاهی حسن رحیم‌پور ازغدی به مناسبت به مناسبت سالگرد نهضت مشروطه(عبرت های مشروطه خواهی) و باز خوانی تاریخ مشروطه و تحلیل محتوای آن با استناد به اعترافات اسلام ستیزانی چون کسروی(تاریخ نویس مشروطه)اختصاص داده است.

دانلود مقاله شفاهی استاد رحیم پور ازغدی با موضوع عبرت های مشروطه خواهی

مقاله شفاهی جدید رحیم پور ازغدی به باز خوانی تاریخ مشروطه و تحلیل محتوای آن با استناد به اعترافات اسلام ستیزانی چون کسروی(تاریخ نویس مشروطه) اختصاص دارد.

1-تغییر معادله قوای جهان و منطقه در تحولات جنگ بین الملل اول اروپایی و تأثیر آن در نحوه مواجهه با جنبش عدالتخواه اسلامی (مشروطه)

2-معادلات انرژی و سوخت و کشف نفت در ایران و تأثیر آن در رفتار انگلیس با جنبش اسلامی مشروطه

3-سقوط سلطنت تزارها بدست بلشویکها و سقوط شاه های اروپا یا بی اختیار شدن ایشان در یک ظرف زمانی

4-شکست حکومت عثمانی و فروپاشی تدریجی آن بدست انگلیس و با شعار های غربی

5-رهبران مشروطه،علماء دین بودند،شعارها همه اسلامی و شریعت خواهانه و مطالبه عدالت اسلامی بود و، نخستین شهداء آن، طلاب حوزه

6-اصناف و بازار، همه با دفاع از حریم علماء و روحانیت به صحنه آمدند، همچون آغاز تظاهرات و اعتصاب ها در اعتراض به "توهین"نوز" بلژیکی به لباس روحانیت"،اعتراض به تسلط کفار غربی(یهود و ارمنی،انگلیس وفرانسوی  و...) بر گمرک و اقتصاد و مالیاتهای کشور، اعتراض به تاسیس بانک ربوی استعمارگران اجنبی در تهران و تخریب ساختمان بانک، اعتراض به بازداشت علماء مبارز در کرمان و قزوین و سبزوار و تبریز و ...، اعتراض به حاکمان درباری، مطالبه عزل حاکم تهران و صدر اعظم ایران، حمله زنان محجبّه با چادر و چاقچور به کالسکه شاه و مجبور کردن او به عذرخواهی از علماء دین، و...

7-محل اعتصابها،تحصّن ها و تظاهرات، حرم حضرت عبدالعظیم(ع)،حرم حضرت معصومه (س)، مدارس علمی حوزه ها و مساجد و هیئت ها و مسجد بازار بود ولی چند سال بعد ناگهان کسانی سفارت انگلیس را برای تحصّن پیشنهاد کردند؟!!

8-جرقه نخستین راهپیمایی ها و درگیری ها و اعتصابات علیه حکومت استبداد بی دین و علیه نفوذ کفار استعمار گر در کشوردر ماه محرم و ماه رمضان و مراسم دینی زده شد.

9-در فهرست مطالبات انقلابیون و نیز دستخط تسلیم شدن شاه، همه مواد،اسلامی و دینی بود و نامی از مشروطه،پارلمان،دمکراسی، آزادی و قانون اساسی به سبک غربی نبود.

10-سفارت انکلیس و روشنفکران درباری قاجار، نقش اصلی را در تبدیل عبارت "مجلس شورای اسلامی" که خواست مردم و علماء و بدنه اصلی انقلاب بود به عبارت "مجلس شورای ملی"در دستخط شاه و امضاء حکم مشروطه داشتند.

11-حتی نویسنده تاریخ مشروطه ایران،کسروی که چهره ضدّ دین، آخوند ستیز،وابسته به غرب و تحریفگر و مغرض بود،صریحا اعتراف می کند که بدنه انقلاب مشروطه،فعالان و فداکاران آن، رهبران و شعارهای آن، همگی دینی و مسجدی و علمائی و کار روحانیت و متدیّنین بود و مطالبات آنان، اجراء کامل قوانین شریعت اسلام، حفظ منزلت علماء دین و اطاعت از آنان، مبارزه با فساد و ظلم و رشوه و استبداد حاکمان،مبارزه با نفوذ اجانب و کفّار غربی در سیاست و اقتصاد کشور و از این قبیل بود و هرگز شعارهای لائیک و غربی ومطالبات غیر شرعی نداشتند.

12-کسروی اعتراف میکند حتی روشنفکران غربگرا یا درباری هم که مطالباتی چون مشروطیت غربی(کنستیتوسیون)، جمهوریخواهی فرانسوی و مشروطه خواهی انگلیسی و قانون اساسی به سبک آمریکا و شعارهایی چون دمکراسی و آزادی و پیشرفت و ترقّی سر میدادند تقریبا همه به تقلید و از سر جهل بود و نمی توانستند آنها را توضیح دهند و خود نمی دانستند چه می خواهند و فقط بطور مبهم،"ترقّی"!! می خواستند.


نوع فایل
پخش آنلاین
حجم
صوتی

بخش اول
----
صوتی

بخش دوم
----
 

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:19 مرداد 1393 - 12:47

نظر شما...
    • یک قطره از اقیانوس معرفت

      این بابا به استاد شهریار در دیدار شعرا چند سال قبل توهین کرده حتی گفته استاد شهریار با یک زن شوهر دار رابطه داشته .
    • یک قطره از اقیانوس معرفت

      ایشون شاید یادش نیست که ایت الله عظمی مرعشی نجفی در خواب چی دیدند .شاید یادش نیست که اقای مرعشی گفتند که امیر المومنین علی (ع) فرمودند شهریار ما کو؟(کسی که امام علی شهریار را از خودشان معرفی میکند) بعد این اقای به نظر روشنفکر اومدند چنین توهینی به استاد شهریار کردند که دشمنان علی (ع) به ایشون نرسیدند.بعدش میاد از عدل علی صحبت میکنه واقعا تو کی هستی.در مورد خودت چی فکر میکنی؟
ورود به نسخه موبایل سایت منتظرپاتوق