مفتي سابق مصر: توسل و زيازت شرك نيست

(بسم الله الرحمن الرحیم)
مفتي سابق مصر به كسانيكه توسل و زيارت را شرك مي دانند، حمله كرد.

مفتي سابق مصر: توسل و زيازت شرك نيست

 

مفتی سابق مصر، توسل به اهل بیت و اولیاء الله را جایز دانست و گفت: زیارت قبور اولیای خدا و تبرک جستن به قبور آنان هیچ ارتباطی به شرک ندارد.

 

پایگاه خبری شبکه العالم در اينباره نوشت: دکتر علی جمعه در گفتگویی مفصل با شبکه ماهواره ای "سی بی سی"، ضمن حمله به کسانی که تبرک جستن به قبور اولیای الهی را حرام می دانند، خاطرنشان کرد، زیارت قبور اولیای الهی نشانه عشق و ارادت زیارت کنندگان است و ارتباطی با شرک ندارد.

 

جمعه خاطرنشان کرد، عباراتی که حاوی مدد جستن از پیامبر (ص) و ائمه اطهار باشد نشانه شرک نیست، بلکه گوینده آن یکتاپرست است و صرفا از ائمه درخواست دعا و کمک می کند.

 

وی در این باره با استناد به منابع اهل سنت تاکید کرد که نخستین کسی که به رسول خدا (ص) توسل جست، آدم ابوالبشر (ع) بود که «نام آن حضرت را بر روی عرش الهی دیده بود و برای آمرزش خویش، خدا را به حق ایشان سوگند داد».

 

مفتی سابق مصر تاکید کرد که اولیای الهی و صالحان، دعای متوسلین به آنها را می شنوند و آنان را می بینند.

 

این در حالی است که مبلغان وهابیت، بدون ارائه سندی از کتاب و سنت و تنها بر اساس پندارهای انحرافی ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب، زیارت و تبرک جستن به قبور پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را نشانه شرک دانسته و معتقدان به توسل را مشرک و گمراه توصیف می کنند.
 


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:2 شهریور 1393 - 22:07

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد