انتقاد بی‌سابقه پادشاه اردن از داعش

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در حالی که اردن پس از ترکیه، به‌عنوان دومین متهم اصلی خرید نفت ارزان قیمت از گروه تروریستی داعش و یکی از منابع مالی این گروه شناخته می شود، پادشاه اردن از این گروه انتقاد کرد.

انتقاد بی‌سابقه پادشاه اردن از داعش

 

پادشاه اردن در سخنرانی خود با بیان اینکه گروه داعش سالانه از فروش نفت درآمدی یک میلیاردی برای خود کسب می‌کند گفت: اگر جامعه جهانی از همان ابتدا به جای حمایت از این گروه ها، دست به یک اجماع و اتحاد می‌‌زد، هیچ‌گاه گروه‌هایی مثل داعش نمی‌توانستند در این حد توانمند شوند.

ملک عبدالله با اشاره به این‌که داعش به نقطه‌ای خطرناک رسیده گفت: داعش با سایر گروه های تروریستی این فرق را دارد که آنها دارای درآمد دلارهای نفتی هستند و از این طریق می توانند افراد مختلف را به‌خود جذب کرده و در داخل گروه خود سازماندهی کنند.

وی در حالی چنین اظهاراتی را بیان می‌کند که اردن پس از ترکیه، به‌عنوان دومین متهم اصلی خرید نفت ارزان قیمت از گروه تروریستی داعش و یکی از منابع مالی این گروه شناخته می شود. همچنین دولت اردن به دختر صدام که از حامیان اصلی داعش و هماهنگ کننده بقایای رژیم بعث با عناصر تکفیری است، در این کشور پناهندگی و آزادی عمل کامل داده است.

- لینک کوتاه این مطلب

» ابنا
تاریخ انتشار:3 مهر 1393 - 1:10

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد