بارندگی‌ شدید در غزه مشکلات فلسطینیان را دوچندان کرد + تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)

بارندگی شدید در غزه کلاس‌های درس نوبت شبانه در سه منطقه را تعطیل کرد اما مشکلات شهروندانی که در پناهگاه‌های موقت و چادر‌ها زندگی می‌کنند دوچندان کرده است.

در حالی که هنوز داغ تخریب منازل شهروندان فلسطینی در جریان جنگ غزه این ملت مظلوم و ستمدیده را آزار می‌دهد، آغاز فصل بارش و آبگرفتگی منازل و معابر نمک بر این زخم فلسطینیان پاشید و آن‌ها در سایه عدم بازسازی خرابی‌ها و زندگی در سرپناه‌های موقتی با مشکلات دو چندان در نتیجه این بارش‌های شدید مواجه شده‌اند.

پر شدن مرداب شیخ رضوان در شرق غزه در اثر بارندگی‌های شدید چند روز اخیر باعث شد که سازمان امداد و نجات فلسطین در غزه نسبت به آبگرفتگی گسترده منازل هم سطح در خیابان «نفق» هشدار داده و خواستار تخلیه این منازل و اقامت صاحبان واحدهای آپارتمانی طبقه اول در طبقه‌های دوم و بالا‌تر شد.

این سازمان همچنان به تلاش‌های خود برای کنترل اوضاع و ممانعت از بروز فاجعه یا غرق شدن شهروندان فلسطینی ادامه می‌دهد و در همین راستا، تیم‌های امداد رسانی سعی در تخلیه آب مرداب شیخ رضوان را دارند.

در همین راستا، «ناجی سلیم» سرپرست وزارت کار فلسطین اظهار داشت که این وزارتخانه‌ها از تمامی ساز و کار‌ها و تجهیزات لازم برای احداث حوض بزرگ در مزارع بزرگ متعلق به طایفه «وحیدی» و انتقال آب مرداب شیخ رضوان به آن استفاده می‌کند.

از سوی دیگر، «دکتر سعید سعود» تصریح کرد که با وجود فعالیت تمامی توربین‌های پمپاژ آب از مرداب شیخ رضوان، این مرداب همچنان پر از آب است و حجم زیادی آب از دو منطقه تفاح و زیتون به سمت آن سرازیر شده است و احتمال آبگرفتگی تمامی خیابان‌های نزدیک به این مرداب و تکرار حوادث سال گذشته وجود دارد.

سعودی از شهروندان فلسطینی خواست که ضمن تامین مایحتاج روزمره خود و ذخیره کردن وسایل ضروری، در منازل طبقات بالایی مستقر شوند و از اقامت در منازل هم سطح و طبقات اول خودداری کند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین در غزه نیز به دنبال وقوع این حوادث، کلاس‌های درس نوبت شبانه در سه منطقه شهر غزه را تعطیل کرد.

«دکتر زیاد ثابت» سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم تاکید کرد که این وزارتخانه مدارس شرق، شمال و غرب غزه را در نوبت عصر تعطیل کرده است و برخی مدارس را برای پناه دادن به ساکنان منازل خسارت دیده آماده کرده است.

گفتنی است که خیابان نفق در شرق غزه سال گذشته نیز در اثر بارندگی‌های شدید دچار آبگرفتگی شده بود و صد‌ها باب منزل به زیر آب رفته بودند که در نتیجه آن شمار زیادی از فلسطینیان ساکن این منطقه از خانه و کاشانه خود آواره شدند.



- لینک کوتاه این مطلب

» ابنا
تاریخ انتشار:7 آذر 1393 - 0:27

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد