پیامبر به یهودیان اجازه داد تا در مسجد رقص و پایکوبی کنند!

(بسم الله الرحمن الرحیم)
یهودیان در زمان پیامبر (ص) به مسجد وارد شده و به رقص و پای کوبی پرداختند، اما آن حضرت به آنان اعتراضی نکرد.

 پیامبر به یهودیان اجازه داد تا در مسجد رقص و پایکوبی کنند!

 

« عایض القرنی» از شیوخ و علمای دینی معروف سعودی در گفت و گو با شبکه ماهواره ای وابسته به آل سعود ، تاکید کرد: یهودیان در زمان پیامبر (ص) به مسجد وارد شده و به رقص و پای کوبی پرداختند، اما آن حضرت به آنان اعتراضی نکرد.

 شیخ قرنی تاکید کرد: با وجود آن که بسیاری از کارها در زمان پیامبر انجام می شد، اما در دوره کنونی با وجود جایز بودن نمی توان به آن ها استناد کرد و آن را عملی کرد، زیرا به طور حتم مردم به شخص انجام دهنده هجوم خواهند برد و او را زنده دفن می کنند.


وی در ادامه گفت و گو با شبکه ماهواره ای و معروف « ام بی سی»، افزود: اگر فرض کنیم من در خطبه عید در مسجد ریاض تمام شهروندان اعم از یهود، مسلمان و مسیح را به رقص و پای کوبی در مسجد دعوت کنم، عکس العمل مردم چه خواهد بود؟  و مردم در مورد من چه فکری خواهند کرد؟ در حالی که پیامبر (ص) این کار را انجام دادند.


شیخ سعودی در توضیح سخنان خود گفت: در زمان پیامبر اکرم(ص) گروهی از حبشی ها به مسجد وارد شده و در حضور آن حضرت، اقدام به رقص و پای کوبی در مسجد کردند، اما پیامبر اسلام کاری به آنان نداشتند و زمانی که یکی از صحابه خواهان بیرون کردن آنان شد، پیامبر فرمودند: آن ها را به حال خود بگذار، می خواهیم یهود بدانند دین ما ظرفیت زیادی دارد.
از گفته های شیخ سعودی می توان به این نتیجه رسید که وی با استناد به روایت های غیر صحیح رقص در مسجد توسط غیر مسلمانان را جایز می داند و اگر سخن اعتراض آمیز مردم نبود، به آن فتوا می داد یا خود  آن را عملی می کرد.

- لینک کوتاه این مطلب

» شفقنا
تاریخ انتشار:23 اسفند 1393 - 17:54

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد