رواج نژادپرستی در انگلیس

(بسم الله الرحمن الرحیم)

گروه نژادپرست «پگیداها» در اعتراض به مهاجرت و اسلامی شدن اروپا، اولین راهپیمایی خود را در لندن برگزار می‌کند.


شاخه انگلیسی گروه پگیدا، گروه افراطی ضد اسلام در اروپا که خواستار حفظ غرب از اسلامی شدن است، اولین راهپیمایی خود را امروز(شنبه) در لندن برگزار خواهد کرد.

به نوشته اسپوتنیک، گروه پگیدا که ابتدا در آلمان شکل گرفت، روز شنبه در مخالفت با اسلام افراطی و مهاجرت در لندن راهپیمایی می‌کند.

راهپیمایی امروز پگیداها در لندن اولین راهپیمایی این گروه نژادپرست در پایتخت انگلیس و دومین راهپیمایی در کل بریتانیا می‌باشد. ماه فوریه سال جاری میلادی تعدادی از حامیان پگیداها در انگلیس در شهر نیوکاسل راهپیمایی کرده بودند که در آستانه آن راهپیمایی، معترضان انگلیسی نیز در شهر نیوکاسل تجمع کرده بودند.

معترضان جنبش پیگیدا در انگلیس بر این باورند، حامیان پگیدا یک گروه ضد مسلمانان برای ترویج نفرت است. پگیدا که مخفف «اروپاییان وطن‌پرست علیه اسلامی شدن غرب» است، مخالف مهاجرت‌ها و تاثیر اسلام در اروپا نیز هستند.

تا کنون راهپیمایی‌هایی از حامیان این گروه در کشورهای مختلف در جمهوری چک، دانمارک و نروژ و هم چنین اسپانیا، سوئد و سوییس برگزار شده است.

برخی رهبران گروه‌های مخالف پگیدا در لندن پیش از این در تجمع شهر نیوکاسل گفته، گروه پگیدا، جامعه مسلمانانی را هدف قرار می‌دهد که پیشتر سعی شده در جامعه غربی به شکل اهریمن به تصویر کشیده شود. این معترضان تاکید داشتند، مرز میان آزادی بیان و ابراز نفرت معین و مشخص است.




- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:15 فروردین 1394 - 19:42

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد