تحریک‌های مبلغان وهابی سعودی پشت پرده حمله تروریستی به شیعیان این کشور

(بسم الله الرحمن الرحیم)

بررسی اظهارات مبلغان وهابی سعودی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که اقدام این افراد به کافر خواندن شیعیان در تحریک تندرو‌های وهابی برای هدف قرار دادن شیعیان عربستانی بی تأثیر نبوده است.

 

بعد از حادثه تروریستی در مسجد امام علی (ع) در القدیح در القطیف عربستان این حادثه توجه فضای مجازی را به خود جلب کرد.

برخی معقدند با توجه به این حادثه که به وسیله یک تروریست انتحاری صورت گرفته و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت تحریک‌های مبلغان عربستانی در چنین رخدادهایی بی تأثیر نبوده است.

در همین راستا کاربران و فعالان عربستانی با بازنشر توئیت‌های برخی مبلغان سعودی نشان می‌دهند که چگونه اظهارات این افراد در ایجاد فتنه مذهبی در این کشور اثر گذار بوده است.

محمد العریفی مبلغ عربستانی که به دفاع و جانبداری از گروهک‌های تکفیری شهرت دارد در صفحه توئیتر خود نوشته بود که بر اساس مذهب شیعیان خون اهل سنت پست و همتراز خون سگ است.

اما در تغییری مشهود در مواضعش این مبلغ سعودی بعد از حادثه انفجار القطیف مدعی شده که این حادثه نتیجه تلاش  دشمنان عربستان برای ایجاد فتنه طائفی در این کشور رخ داده است.

صالح ابراهیم السنیدی دیگر مبلغ سعودی است که چندی پیش در توئیتر خود نوشته بود که : خداوندا همه شیعیان 12 امامی را در ایران، القطیف، یمن،‌ مدینه و النجران نابود کن.

یک مبلغ دیگر شیعیان عربستانی را «رافضی خوانده» و گفته که تعداد آنها در این کشور بسیار کم است و اقلیتی هستند که با دولت و اصول اولیه دین ما (اسلام) در تضاد اند.

علی الربیعی یکی دیگر از مبلغان سعودی در واکنش به حادثه القطیف شیعیان را کافر نامید و گفت اجرای حکم حد برای این افراد نباید از سوی شهروندان معمولی سعودی اجرا شود بلکه دولت و نهادهای قضائی مسئولیت آن را بر عهده دارند.

شریف حاتم بن عارف العونی در توئیتی مدعی شده که امام جمعه مکه در خطبه نماز روز گذشته از خدا خواسته بود که شیعیان نابود شوند و خداوند دعای او را با انفجار تروریستی در القطیف «مستجاب» کرده است.

در حالی که مبلغان سعودی و افراطگرایان وهابی این کشور تلاش می‌کردند ایران را متهم اصلی این حادثه جلوه دهند و مدعی شده بودند که ایران به دنبال ایجاد فتنه طائفی در عربستان است، گروهک تروریستی داعش که منشأ افکارش دیدگاه‌های وهابی است مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

حادثه تروریستی یک تروریست انتحاری روز گذشته در مسجد امام علی (ع) در میان نمازگزاران شیعه دست کم 20 شهید و هفتاد زخمی برجای گذاشت.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:2 خرداد 1394 - 17:30

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد