گزارش وبگاه آمریکایی از حمایت اقشار مختلف مردم ایران از کمک‌های ایران به عراق و سوریه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

واکنش متحد و عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر رزمندگان هشت سال نبرد نیروهای بعثی عراق علیه ایران به حدی بود که رهبر انقلاب ایران نیز این حادثه را یکی از بیادماندنی‌ترین رویدادهای انقلاب اسلامی نامید.


وبگاه تحلیلی  آمریکایی «یو اس کی آن ایران» در گزارشی پیرامون «حضور خیل عظیم جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهدای یافت شده در عرصه پیکار با قوای بعثی در جنگ تحمیلی و وجود 170 غواص در بین این شهدا» نوشت: حضور گسترده مردم در میدان بهارستان تهران احترام به رزمندگان شهید بازگشته به وطن و غواصانی بود که البته این گروه آخری از سوی نیروهای بعثی زنده بگور شده بودند.

وجود پیکر غواصان شهید بازگشته به ایران با آن وضعیت شهادت موجب تشدید توجه جامعه کنونی ایرانی به شباهات جنایت‌های حکومت بعثی در زمان نبرد بین ایران و عراق و نیز شاهدی بر بی رحمی‌های کنونی در منطقه از سوی عناصر داعش بود.

 بر اساس این گزارش،حضور گسترده مردم تاییدی بر حمایت آن‌ها از تداوم حمایت‌های مشاوره‌ای ایران به کشورهایی چون عراق و سوریه که در آن‌جا عناصر خرابکار وجود دارند، بود.

 وبگاه مذکور در ادامه ضمن اشاره به حضور اقشار مختلف گروه‌های سیاسی مختلف ایران در این رویداد بر حمایت عمده گروه‌های سیاسی جمهوری اسلامی یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان از حمایت های معنوی ایران از عراق و سوریه اشاره کرده و نوشت: حال می توان حتی حمایت میانه‌روهای ایران را نیز از سیاست‌های حکومت ایران از ارائه مشاوره به عراق و سوریه دید.

وبگاه یاد شده با انتشار تصاویر تابوت‌شهدا و رزمندگان غواص ایران نوشت: افرادی که اصولگرا به نظر می‌رسیدند تابوت‌ رزمندگان شهید را حمل می‌کردند و افرادی دیگر که طرز پوشش آن‌ها نشان می‌داد متعلق به طبقه بالا شهر جامعه می‌باشند با حضور در میدان بهارستان به رزمندگان شهید بازگشته به کشور احترام گذاشتند. این‌ها خود نشان دهنده تغییر نگرش ها و تایید ادامه حمایت‌های مشاوره‌ای ایران برخی کشورها در سطح منطقه دارد.

در ادامه این گزارش با اشاره به حضور نهادهای مختلف ایران منجمله «سازمان بسیج مستضعفین» و نیز «خانه سینمای ایران» و صدور بیانیه‌های مختلف نوشت: چنین حضور متحد و عظیمی رهبر انقلاب ایران را نیز ترغیب به توصیف این رویداد به عنوان «یکی از بیادماندنی ترین رویدادهای انقلاب اسلامی» کرد.

این وبگاه در خاتمه گزارش خود با انتشار تصاویر اقشار مختلف مردم منجمله سپاهی،کارمندان، جوانان و اقشار متعلق به بخش جنوبی تهران (با توجه به نحوه لباس این افراد) و نیز وجود تصاویر امام خمینی (ره) در بین افراد حاضر در مراسم تشییع بر وجود جو احساسی در این مراسم با شکوه و ادای احترام از سوی حاضرین صحه گذاشت.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:31 خرداد 1394 - 19:57

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد