ارتباط عاشورا و کریسمس در نگاه بی بی سی! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)


شبکه بی بی سی با پخش ویژه برنامه ای، سعی کرد با آمیختن راست و دروغ از عاشورا در ایران، به مخاطبانش القا کند، عزاداری مردم، نشانه دین داری آن ها نیست و دین عرفی جای دین سنتی را گرفته است.


 


برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید


مجری برنامه بدون ارائه مستندات آماری خود، مدعی شد، طبق آمارها مردم ایران کمتر نماز می خوانند و حاجات دنیوی خودشان را در زیارت مرقد امامان، نذر و سفره و نوحه جستجو می کنند.


 


در گزارشی هم که پخش شد، تنها مراسم مذهبی باشکوه شیعیان، عاشورا دانسته شد: «تنها یک روز در سال است که شیعیان یک رنگ می شوند؛ عاشورا مراسمی است که هر سال در کشورهایی که جمعیت شیعه دارند، باشکوه برگزار می شود.»


 


در ادامه گزارش، شخصی که از او به عنوان «پژوهشگر انستیتوی مطالعات خاور نزدیک واشینگتن»، نام برده شد، در مقایسه ای عجیب گفت: «فکر می کنم آئین عاشورا در ایران از حالت مذهبی خارج شده است؛ یعنی در حال تبدیل شدن به چیزی مثل کریسمس در کشورهای مسیحی است. عاشورا در ایران، فاقد محتوای تاریخی و مذهبی خودش است.»


 


همچنین در ادامه برنامه، با دو کارشناس، یکی در واشینگتن و دیگری در پاریس، به اظهار نظر درباره عاشورا در ایران پرداختند.


 


 این دو کارشناس شبکه بی بی سی، تلاششان این بود که عاشورا و محرم در ایران را عرفی و نه دینی نشان بدهند و حتی حضور مردم در عاشورا و عزاداری آن ها را، در تقابل با حکومت جمهوری اسلامی بدانند.




  • منبع: جام نیوز

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:19 آذر 1391 - 21:57

نظر شما...
    • ليلا

      فقط امام زمان (عج)از پس اين بي دين هاي لعنتي بر مياد
      العجل يابن الحسن
ورود به نسخه موبایل سایت منتظرپاتوق