نقش خوش خلقی با خانواده در آمرزش گناهان

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حجت الاسلام و المسلمین سیدصدرالدین لنگرودی، استاد سطوح عالی حوزه و معاون مدرسه علمیه حاج ابوالفتح تهران شامگاه سه شنبه با بیان اینکه امام رضا (ع) می فرماید بهترین افراد خوش خلق ترین و با لطف ترین آنها نسبت به اهلش است، اظهار داشت: یکی از ویژگی های مؤمن خانواده دوستی است به طوری که تمام تلاشش را مصروف خدمت رسانی به آنها می کند و سعی دارد کمترین رنج و محنتی به آنها نرسد.

 

 

وی با بیان اینکه خانواده مقدس ترین و مهمترین بنیاد اجتماعی در اسلام است، تصریح کرد: اهمیت خانواده به این دلیل است که جامعه را از انواع فسادها، انحرافات و کژی ها دور می دارد لذا زوجیت و عشق زن و شوهر نسبت به یکدیگر و همچنین محبت و علاقه تک تک اعضای خانواده نسبت به یکدیگر اثرات دنیوی و اخروی بسیاری دارد.

 

معاون مدرسه علمیه حاج ابوالفتح ادامه داد: این علاقه مندی حایز اهمیت و فضیلت بسیاری است زیرا موجب می شود هر یک از همسران از انحرافات جنسی و سوءرفتار اخلاقی برکنار باشند.

 

وی ادامه داد: به همان اندازه که خوش خلقی نسبت به اعضای خانواده موثر است بدخلقی نیز اثرات سوئی دارد. در روایت است که رسول الله (ص) در مراسم تشییع و تدفین یکی از اصحابشان شرکت کرد و بر پیکرش نماز خواند. مردم به مادر آن صحابی دلداری می دادند و می گفتند الحمدالله فرزندت آمرزیده شده است زیرا پیغمبر (ص) با این همه مقام و عظمت شخصیتی بر پیکرش نماز خواند. در این حال حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند الان فرشتگان الهی در حال عذاب دادن او هستند. پرسیدند چطور چنین چیزی ممکن است حضرت فرمودند زیرا او با اهل خانه اش بدخلق بوده است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی لنگرودی خوش خلقی به اهل خانه را عامل آمرزش گناهان نامید و خاطرنشان کرد: برخی افراد در قیامت از مشاهده نامه اعمالشان تعجب می کنند. در چنین وضعیتی به آنها خطاب می شود چگونه از نامه اعمالتان تعجب می کنید در حالی که نسبت به اهل خانه تندی و بدرفتاری می کردید.

 

- لینک کوتاه این مطلب

» شبستان
تاریخ انتشار:7 مرداد 1394 - 20:54

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد