برخورد امام مهدی(ع) با مقدس نماهای کج فهم و مسلمانان منافق

(بسم الله الرحمن الرحیم)
یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(ع) چگونه نظام های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟

سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت(ع) چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه ای یافت نمی شود؟

 

برخورد با گروه های مختلف

هنگامی که امام مهدی(ع) قیام کند با گروه ها و دسته های گوناگونی برخورد خواهد کرد. برخی از آنان قوم و نژاد خاصی هستند گروهی پیرو ادیان دیگری غیر از اسلامند و گروهی هر چند به ظاهر مسلمانند ولی منافقانه رفتار می کنند و یا از مقدس نماهای کج فهمی هستند که با حضرت مخالفت می نمایند و یا پیرو فرقه های باطل می باشند.

امام(ع) با هر یک ستیز خاصی دارد که با نقل روایاتی آن را بازگو می کنیم؛

 

قوم عرب

امام صادق(ع) می فرمایند: آنگاه که قائم ما قیام کند بین او و عرب و قریش راهی جز شمشیر و جنگ نظامی نخواهد بود و آن حضرت در حالی که با دست به گلوی خود اشاره می کرد فرمود: میان ما و عرب راهی جز بریدن سرها نمانده است. شاید مراد زمامداران و فرمانروایان خود سر آنان است و یا مراد پیروان مذهب دیگر اسلامی باشد.

امام صادق(ع) در زمینه ستیز با قریش می فرماید: هنگامی که حضرت قیام کند... قریش را هدف قرار می دهد. از آنان نمی ستاند جز شمشیر و به آنان نمی دهد جز شمشیر.

شاید مراد از "از قریش نمی گیرد مگر شمشیر" این باشد که قریش از حضرت فرمانبرداری نمی کنند و در اخلال گری و ایجاد مشکلات می کوشند و به طور مستقیم و غیر مستقیم سبب پیکار و جنگ با حضرت می شوند و حضرت نیز جز اسلحه روش دیگری را مناسب نمی بیند.

چنانچه در روایتی آمده: پس از آن که اهل مکه با امام بیعت کردند، حضرت نماینده ای از طرف خود منصوب می کند و به طرف مدینه روانه می شود ولی در راه اطلاع می یابد که آن نماینده را به قتل رسانده اند لذا دوباره به مکه باز می گردد و فقط جنگجویان را به قتل می رساند.

در حدیث دیگری حضرت پیامی به مکه توسط نماینده خود می فرستد. چون آن نماینده پیام را می خواند بر او حمله ور می شود و او را در بین رکن و مقام ذبح می کنند در اینجا حضرت به یاران خود می فرماید من به شما گفتم: اهل مکه ما را نمی خواهند.

منبع: "نشانه هایی از دولت موعود" نوشته حجت الاسلام نجم الدین طبسی

 

- لینک کوتاه این مطلب

» شبستان
تاریخ انتشار:7 مرداد 1394 - 20:57

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد