بزرگترین‌ مصیبت‌ اسلام‌ از نظر‌ یک‌ مرجع

(بسم الله الرحمن الرحیم)
یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه سلفی‌گری و وهابیت بزرگ‌ترین مصیبت جهان اسلام هستند، گفت: امروز بیشترین حوادث تروریستی توسط این گروه‌ها و با حمایت قطر و عربستان رقم می‌خورند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در پایان درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد تهجد شبانه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: مراجع تقلید و علمای اسلام نماز شب و عبادت‌های مستحب را همواره مورد تاکید قرار می‌دادند و خود عامل به این کار بوده‌اند.

وی افزود: امام خمینی(ره) از جمله بزرگانی بود که نماز شب ایشان بسیار طولانی و همراه با اشک و ناله بود به طوری که اوایل دستمال کاغذی و پس از آن از حوله برای پاک کردن صورت خود استفاده می‌کردند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سلفی‌گری و وهابیت بزرگ‌ترین مصیبت جهان اسلام هستند، گفت: ابن تیمیه را می‌توان سرآغاز جریان وهابی‌گری دانست که توهین‌های فراوانی نسبت به اهل بیت(ع) و شیعیان داشت و بعد از او محمد بن عبدالوهاب با تدوین عقاید ابن تیمیه وهابیت را پی‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: شیعیان و اهل سنت تا پیش از شکل‌گیری وهابیت با وجود اینکه اختلاف نظر داشتند اما در کنار هم زندگی می‌کردند اما وهابیون با شروع به کار خود، تکفیر پیروان مکتب اهل بیت(ع) را در پیش گرفتند و با ساخت روایات جعلی، قتل شیعیان را جایز دانستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نفوذ تفکر وهابیت در بسیاری از کشورهای اسلامی مانند پاکستان خاطرنشان کرد: سپاه صحابه که گروهی مسلح و تروریست هستند در پاکستان شکل گرفته و با عقیده به اینکه شیعیان واجب‌القتل هستند، بمب‌گذاری‌های وحشتناکی انجام داده و شروع به کشتار شیعیان کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: عربستان سعودی و قطر نیز از تروریست‌های وهابی حمایت کرده و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

وی عامل بیشترین حوادث تروریستی در کشورهایی چون پاکستان، افغانستان و عراق را گروه‌های وهابی دانست و افزود: وهابیون برای صحابه قداست، عدالت و اجتهاد قائل هستند و همه کارهای آنان را درست می‌دانند در حالی که عثمان که خود جزو اصحاب رسول الله(ص) بود توسط برخی دیگر از صحابه کشته شد؛ یکی از تهمت‌هایی که سلفی‌ها و وهابی‌ها به شیعیان می‌زنند سبّ و لعن صحابه است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دروس روز شنبه حوزه‌های علمیه به دلیل برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز علیه این جنایات تعطیل خواهد بود گفت: اساتید و طلاب حوزوی در این روز در مسجد اعظم قم تجمع می‌کنند و صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان خواهند رساند.

  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:16 اسفند 1391 - 10:26

نظر شما...
    • sorosh

      http://www.aparat.com/v/KScZg
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد