فصل‌الخطاب رهبر انقلاب درباره انحلال شوراهای موازی شورای عالی فضای مجازی

(بسم الله الرحمن الرحیم)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به افرادی که شوراهای سابق را موازی شورای عالی فضای مجازی نمی‌دانند، تاکید کردند شوراهای سابق باید منحل شوند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله منصوب کردند و همچنین 10 محور مهم وظایف و مأموریتهای شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کردند.

ایشان نخستین بند از این حکم را به شوراهای موازی اختصاص داده‌اند.

در این بند آمده است: «انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، به‌منظور تحکیم جایگاه فراقوه‌ای و موقعیت‌محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی.»

به گزارش فارس، انحلال یکی از شوراهای عالی چندی پیش مورد تقاضای برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفت.

طرح ادغام شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اردیبهشت ماه 94 در مجلس بررشی شد.

در آن زمان محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست علنی مجلس در جریان بررسی این طرح، با اشاره به استناد طراحان طرح به ابلاغ مقام معظم رهبری درباره تاسیس شورای عالی فضای مجازی گفت: برخلاف نظر طراحان مسئولیت‌های دو شورا با هم متفاوت است و هدف رهبر معظم انقلاب اسلامی از تاسیس شورای عالی فضای مجازی اصلا ارتباطی به وظایف شورای عالی فناوری اطلاعات ندارد.

وی با درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی جهت اعلام نظر مقام معظم رهبری به دولت با توجه به رویه‌های قبلی اظهار داشت: روال بر این بوده است که رهبر معظم انقلاب نظرات خود را درباره برخی طرح‌ها و لوایح از طریق هیات رئیسه به دولت اعلام می‌کردند.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است؛ علی لاریجانی که ریاست وقت جلسه را برعهده داشت خاطرنشان کرد: مطلبی از طرف مقام معظم رهبری درباره ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به هیات رئیسه منتقل نشده است.

این طرح سرانجام به تصویب نمایندگان رسید.

علی‌اصغر زارعی، کمال علیپورخنکداری و موسی غضنفرآبادی موافقان و رمضانعلی سبحانی‌فر، سیداحسن علوی و علی‌محمد احمدی از جمله مخالفان کلیات طرح ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی بودند.

در حالی که عده ای شوراهای عالی سابق را موازی شورای عالی فضای مجازی نمی‌دانند، اما بند اول از حکم مقام معظم رهبری پاسخ شفاف و فصل الخطاب برای این گونه اظهارات است و تاکید می‌کند که شوراهای موازی باید منحل شوند.



- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:14 شهریور 1394 - 18:29

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد