جنگی نابرابر به بهانه اصلاحات / دو سال ایستادگی ملت سوریه +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بحران سوریه درحالی وارد دومین سال می‌شود که کشورهای غربی با حمایت برخی از رژیم های منطقه به بهانه ایجاد اصلاحات و نیز حمایت از خواسته های مردمی جنگ گسترده ای را علیه این کشور به راه اخداختند

شبکه المنار در گزارشی از دو سال بحران در سوریه تاکید کرد که این بحران همزمان با ورود غرب به خط مقدم درگیری برای کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور این کشور تشدید شد.

بنابراین گزارش، اتحادیه عرب نیز راه حلی برای بحران ارائه داد که نتیجه نداشت و تنها با اخراج سوریه بحران را پیچیده تر کرد.

سوریه در ابتدای سال 2011 با ورود ناظران بین المللی موافقت کرد ولی این ماموریت‌ها ناتمام ماند و ماموریت فرستاده‌های ویژه کوفی عنان و اخضر ابراهیمی نیز در ایجاد توافق بین دولت و معارضان به دلیل مواضع برخی دولت‌ها که مخالفان را با پول و سلاح حمایت می‌کردند، شکست خورد.



دریافت فیلم


المنار تصریح کرد که اخضر ابراهیمی با سفر به پایتخت‌های کشورهایی که با بحران سوریه در ارتباط هستند، مسیر کوفی عنان در اجرای طرح 6 ماده‌ای را مد نظر قرار داده اما با مواضعی که علیه دولت دمشق گرفته پیچیدگی جدیدی به بحران اضافه کرد.

روسیه و چین طی سال گذشته دو بار از حق وتو خود در سازمان ملل برای مقابله با دخالت‌های برخی کشور علیه حاکمیت و استقلال سوریه استفاده کردند.

پس از اینکه آمریکا خطر گروه‌های تندرو به ویژه جبهه النصره وابسته به القاعده در سوریه را دریافت، به گفت‌و گو با روسیه برای رسیدن به راه حل درباره بحران تمایل پیدا کرد.

المنار در ادامه تصریح کرد که 4 دولت در طی دو سال گذشته در سوریه روی کار آمدند که با برگزار انتخابات پارلمانی جدید، تغییر در قانون اساسی و آزادی زندانیان سیاسی از اقدامات اصلاحی بود. درگیری نظامی همچنان با شدت ادامه داشت و سوریه نتوانست از این تونل تاریک خارج شود.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:26 اسفند 1391 - 9:27

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد