4 ماه خونين و به راه افتادن بازار پيشگويی های آخرالزمانی!

(بسم الله الرحمن الرحیم)

«4 ماه خونين» عنوان نظريه اي است كه در ميان رسانه هاي غربي –و به ويژه آمريكايي- به طور متعدد در دو سال اخير مورد بحث و اظهار نظر قرار گرفته است. مطابق با اين نظريه كه مارك بيلتز و جان هاگي مدعي كشف آن هستند، رخداد 4 ماه خونين به فاصله نزديك به هم علامتي براي رخدادي آخرالزماني است كه در كتاب مقدس بدان اشاراتي شده است. نكته حائز اهميت آن است كه آخرين نمونه از وقوع اين رخداد در دو سال اخير بوده و آخرين ماه خونين در خسوف 28 سپتامبر (6 مهر) واقع شده است. آيا بايد منتظر واقعه اي آخرالزماني باشيم؟!...

 

 

 

«ماه خونين» (Blood Moon) عبارتي است كه در خسوف كامل ماه رخ مي دهد و طي آن ماه به دليل انعكاس اشعه هاي خورشيد به رنگ قرمز و خونين به نظر مي رسد. در چند سال اخير طيفي از كشيش هاي اوانجليست آمريكا مدعي ارتباط رخدادهاي آسماني با وقايع آخرالزمان شده اند و در اين زمينه نظرياتي نيز داده اند كه از جمله معروفترين آنها، نظريه «چهار ماه خونين» است.[1] مارك بيلتز[2] (Mark Biltz) و جان هاگي[3] (John Hagee) از جمله مدعيان اين نظريه اند كه توصيفي از آن در ادامه مي آيد. مقاله زير كه در روز پيش از وقوع آخرين خسوف در روزنامه گاردين نوشته شده، به جنبه هاي مختلف اين نظريه پرداخته است[4]:

ماه خونين پيشگوييهاي آخرالزماني را به ارمغان آورده اگرچه ناسا مي گويد جاي نگراني نيست!

"'Blood moon' brings prophecies of end times – but Nasa says not to worry"

  • نويسنده: Adam Gabbatt
  • تاريخ انتشار: 27 سپتامبر 2015 – 5 مهر 1394
  • http://www.theguardian.com/world/2015/sep/27/blood-moon-apocalypse-nasa-lunar-eclipse-supermoon

يكشنبه (28 سپتامبر) ميليونها نفر از مردم سراسر جهان رخداد "ماه سرخ" را به نظاره مي نشينند؛ رخدادي كه حاصل خسوفي كامل است و ماه در آن به رنگ قرمز در مي آيد. البته ناظران اين واقعه ممكن است خيلي هم لذت نبرند وقتي دريابند اين پديده نويد دهنده آغاز آخرالزمان خواهد بود!

يكشنبه (28 سپتامبر) نمايش آخرين و چهارمين ماه خونين در طي دوسال گذشته خواهد بود؛ پديده ظهور چهارگانه ماه خونين آخرين بار در 1982 ديده شده و نمايش بعدي آن در 2033 خواهد بود.

اگر بخواهيم كلام برخي رهبران ديني را بپذيريم، هيچيك از ما از مشاهده ماه خونين لذت نمي بريم....

اروين باكستر (Irvin Baxter) موسسه آخرالزمان (Endtime Ministries) را در پلانو تگزاس اداره مي كند. او ويديوهاي زيادي را به طور منظم بر يوتيوپ گذاشته تا نشان دهد آيا اين رخداد ماههاي خونين نشاني از پايان جهان دارد يا نه؟[5] وي در وب‌سايتش مي نويسد: «برخي مفسران پيشگوييها شجاعانه اعلام مي كنند كه اين چهارماه خونين نشاندهنده امري در حال وقوع است كه جهان را براي هميشه تغيير مي دهد.» باكستر با اشاره به اينكه خداوند –مطابق آنچه در كتاب پيدايش آمده- نشانه هايي در آسمان براي علامت دادن به بشر گذارده، به نمونه اي از اين موارد اشاره مي كند و در نهايت مي گويد: «چندين پيشگويي در كتاب مقدس وجود دارد كه نشان مي دهد در آخرالزمان ماه به رنگ خون در مي آيد» وي از جمله اين موارد به كتاب يوئيل باب 2 عبارات 30 و 31[6] اشاره مي كند و نمونه هايي از ارتباط حوادث آخرالزماني با رخداد ماه خونين را چنين معرفي مي كند:

  • تفتيش عقايد در اسپانيا قبل از رخداد 4 ماه خونين در 1493-1494 صورت پذيرفت.
  • نمونه ديگر 4گانه ماه خونين در 1949-1950 رخ داد. {اين زمان پس از تشكيل رژيم نامشروع اسرائيل در 1948 است!}
  • در ميانه جنگ 6 روزه {ميان اعراب و رژيم اسرائيل} رخداد 4 ماه خونين صورت گرفت.

باكستر در انتها پيش بيني مي كند كه با پديدارشدن 4 ماه خونين در اين روزها، نشانه هايي از امضا قرارداد صلح ميان اسرائيل و فلسطينيان آشكار مي شود كه «نشانه آغاز دوره 7 ساله آرماگدون و بازگشت مجدد عيسي مسيح به زمين است»

رخداد 4 ماه خونين در طي سالهاي 2014 و 2015

ديگر {كشيشان اوانجليستي} معتقدند گرچه 4 ماه خونين علامتي براي پايان جهان است اما فاصله اي بين اين رويداد تا آمدن چهار اسب سوار {آخرالزماني} باقي است. {به عنوان مثال} مارك بيلتز از موسسه مذهبي "ال شاداي" در اين گروه قرار دارد و با پذيرش ارتباط اين رخداد با حوادث آخرالزمان، اعتقادي به ايده اول {ظهور قريب الوقوع مسيح} ندارد و معتقد است تا آن زمان هنوز فاصله داريم. وي اخيرا گفته است: «من معتقدم اين نشانه هاي آسماني علامت پايان جهان نيست و برداشت من اين است كه حداقل 1000 سال ديگر تا آن زمان بايد صبر كرد. البته من اين علامتها را نشانه اي بر تغييرات عمده در جهان از جمله جنگي بزرگ –كه شامل اسرائيل نيز مي شود- و نيز فروپاشي اقتصادي مي دانم.»

بيلتز همسو با كشيش جان هاگي است كه كليساي سن آنتونيو در تگزاس را رهبري مي كند. بيلتز مدعي است او "كاشف پديده قمر خونين" است و در سال 2008 ارتباط نشانه اي 4 گانه فعلي را دريافته است. هاگي نيز ادعاي مشابهي دارد و كتاب چهار ماه خونين را در همين رابطه در 2014 نوشته است. اين كتاب در مدت كوتاهي به كتابي پرفروش در ايالات متحده تبديل شد و در طي 152 روز جزو 100 كتاب پرفروش سايت آمازون قرار گرفت. [7]

مارك بيلتز و جان هاگي هردو مدعي كشف نظريه 4 ماه خونين هستند!

هاگي در مصاحبه با گاردين مي گويد: ماه خونين «رويدادي است كه اهميت تاريخي براي ملت يهود دارد و اين رخداد درحال وقوع يا در شرف تحقق است» وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين رويداد نشانه اي از پايان جهان دارد يا نه، پاسخ منفي مي دهد! چراكه «عبارت انجيل متي 24:36 روشن مي كند كه تنها خداوند زمان پايان جهان را مي داند و هركس كه چنين ادعايي را پيش بيني كند اقدامي خلاف كلام خدا انجام داده است»[8]

براي كساني كه نگران به پايان رسيدن جهان هستند، شايد نظر ناسا آرامش بخش و تسكين دهنده باشد. اين سازمان در وبسايت خود اطمينان داده نگراني در مورد نابودشدن زمين -حداقل در اين نزديكي- وجود ندارد. اين سايت مي نويسد: «ناسا مطمئن است كه سيارك يا ستاره دنباله داري در حال حاضر در مسير برخورد با زمين نيست... در واقع بهترين چيزي كه مي توانيم بگوييم اين است كه آسيبي به زمين حداقل تا چند صد سال آينده نمي رسد.»[9]

 

 

  • ترجمه و بررسي: زهير دهقاني آراني

 

 

[1] - https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_Moon_Prophecy

[2] - http://www.elshaddaiministries.us/pastor_Mark_Biltz_bio.php

[3]- https://en.wikipedia.org/wiki/John_Hagee

[4] - در ترجمه مقاله در حد جزئي تلخيص صورت گرفته است.

[5] - مطالب وي در آدرس زير قابل مشاهده است:

http://www.endtime.com/four-blood-moons/

[6] - «و آيات را از خون وآتش و ستونهاي دود در آسمان و زمين ظاهرخواهم ساخت. آفتاب به تاريكي و ماه به خون مبدل خواهند شد، پيش از ظهور يوم عظيم ومهيب خداوند.»

[7]- https://www.washingtonpost.com/national/religion/blood-moon-sets-off-apocalyptic-debate-among-some-christians/2014/04/15/00b76502-c4be-11e3-9ee7-02c1e10a03f0_story.html

[8] - نكته جالب آنكه هاگي زيركانه در عين آنكه اين رخداد را آخرالزماني مي داند، سعي مي كند ارتباطي بين آن و ظهور مسيح ايجاد نكند تا در صورت عدم وقوع نشانه اي از بازگشت مسيح، همچون پيشينيان خود مورد تخطئه قرار نگيرد!

[9] - http://www2.jpl.nasa.gov/sl9/back2.html

 


 


- لینک کوتاه این مطلب

» غرب و مهدویت
تاریخ انتشار:13 مهر 1394 - 3:00

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد