جاسوسی انگلیس از همه ارتباطات مردم این کشور طی 15 سال گذشته

(بسم الله الرحمن الرحیم)

وزیر کشور انگلیس برای اولین بار رسما فاش کرد در طول ۱۵ سال گذشته، سازمان‌های جاسوسی دولتی انگلیس با اجازه رسمی همه اطلاعات ارتباطی مردمانگلیس را ثبت کرده‌اند.


ستاد ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ) و سازمان اطلاعات داخلی این کشور (MI5) به طور مخفیانه همه ارتباطات تلفنی و اینترنتی مردم انگلیس را در طول 15 سال گذشته جمع‌آوری کرده‌اند.

به نوشته تلگراف،‌ این اولین بار است که چنین خبری در انگلیس منتشر می‌شود . دولت انگلیس هفته گذشته پیشنهاد کرده بود که تاریخچه همه مرورگرهای آنلاین کاربران انگلیسی ثبت و در اختیار سازمان‌های جاسوسی دولتی انگلیس گذاشته شود.

در همین راستا خانم می تایید کرد که وی و وزای پیش از وی از سال 2011 به بعد اجازه جمع‌آوری اطلاعات ارتباطی مردم انگلیس را داده بودند.

این برای اولین بار است که یک مقام رسمی از جمع‌آوری و ثبت چنین حجمی از اطلاعات ارتباطات تلفنی و اینترنتی مردم انگلیس شامل افراد بیگناه خبر داده است.

در صورت تصویب این لایحه، قانون انگلیس شرکت‌های ارتباطی را موظف خواهد کرد برای هک کردن تلفن‌ها و کامپیوترها به سازمان‌های جاسوسی کمک کنند. هک این سیستم‌ها به معنای تسلط بر ابزارها و استراق سمع کاربران خواهد بود.

علاوه بر سازمان‌های جاسوسی، همه نیروهای پلیس نیز این توانایی را خواهند داشت که دستگاه‌های ارتباطی افراد را هک و به آن نفوذ کنند.

همچنین شرکت‌های ارتباطی در صورت تصویب این لایحه موظف خواهند بود اطلاعات ارتباطی کاربران و مشتریان خود را به مدت یک سال ذخیره کنند.



- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:14 آبان 1394 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد