به جای «غم دنیا» غم امام زمان(عج) را بخوریم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

اگر به فکر و یاد امام زمان(عج) باشیم، او هم به یاد ماست، وقتی شما دغدغه و دلهره برای امام زمان(عج) دارید، او هم برای شما دغدغه زیاد خواهد داشت. برای آرامش و شادی در زندگی، به جای غم دنیا غم امام زمان(عج) را بخوریم.


محمد شجاعی مدیر مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با اشاره به امامت به عنوان عهد الهی در فطرت انسان گفت: بر اساس آیه 40 سور مبارکه «بقره» مبنی بر «...وَأَوْفُواْ بِعَهْدِی أُوفِ بِعَهْدِکُمْ وَإِیَّایَ فَارْهَبُون» خداوند متعال می‌فرماید: به عهد من وفا کنید تا به عهدتان وفا کنم و از من بترسید. بنابراین امامت عهدی است که خداوند تبارک و تعالی در نهاد انسان­‌ها قرار داده است.

وی افزود: عهد میثاق و پیوندی بسیار غلیظی است که هم در درون انسان با ولی خدا و خلیفة الله بسته شده و هم در خارج بسته شده است. بدون استثنا همه ما این میثاق‌‌نامه را در وجود و فطرمان امضا کرده‌ایم. منظور از اینکه در بیرون هم از ما چنین عهدنامه­‌ای گرفته شده، یعنی معصوم حیّ و حاضری است که ما نسبت به او تعهدات و مسئولیت‌هایی داریم.

این استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت تصریح کرد: در امامت، ظرفیت و فرصتی وجود دارد که انسان را شبیه به خدا می­‌کند تا به هدف خلقتش نائل شود که سبب خوشبختی، شادی و خوبی او هم در دنیا و هم در آخرت می­‌شود. حالا باید دید قاعده ارتباط با عهد الهی چگونه حاصل می‌­شود؟!

وی ادامه داد: در آیه 40 سوره مبارکه «بقره» گفته شده که اگر شما با عهد خدا درست برخورد کنید سعادتتان تأمین است؛ «أَوْفُوا بِعَهْدِی أُوفِ بِعَهْدِکُمْ»؛ شما به عهد من وفا کنید من هم وفا می‌کنم. این قاعده است. یعنی میزان خوشبختی، سلامت و تضمین حرکت انسان بسته به این است که با این عهد الهی چگونه برخورد می‌­کند؛ یعنی با امامت و امام زمان(عج).

شجاعی خاطرنشان کرد: اگر شما به عهدی که به گردنتان است از (درون و بیرون) وفادار باشید؛ یعنی وظایفتان را نسبت به امامتان انجام دهید، خدا هم به آنچه که شایسته شماست عمل می‌­کند و به شما خواهد داد، اما اگر رابطه شما با امام زمانتان ضعیف و قطع باشد. هر چند ممکن است در نظام دنیایی انسان­‌های موفقی تلقی شوید، اما از نظر خدا و ائمه اطهار(ع) آدم­‌های شکست خورده‌ای هستید.

وی با بیان اینکه اگر به ریسمان و عهد الهی توجه نکردید و روابط­تان با او تنظیم نبود هر زحمت دیگری بکشید فایده‌ای ندارد، افزود: این عهد و ریسمانی که از طرف خدا آمده با نماز و روزه و حج و خمس و زکات و چیزهای دیگر فرق دارد. با امام زمان(عج) بودن مثل در کشتی بودن است، در یک کشتی بزرگ و قوی که در حال حرکت به سلامتی و نزدیک شدن به ساحل نزدیک هستی.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی(عج) گفت: بنابراین وفای به عهد داشتن یعنی با ایجاد همدلی و وحدت، تعهد خود را نسبت به امام زمان(عج) و جامعه انجام داده باشیم. باید ضمن اینکه در شخصیت خودتان با حضرت آشتی می‌­کنید، از خانواده خودتان محله و مدرسه و محل کار خودتان شروع کنید، تا قدم به قدم در جهان نسبت به امام عصر(عج) این دو صفت را ایجاد کنیم: وفاداری و همدلی.

وی ادامه داد: اگر ما به فکر و یاد امام زمان(عج) باشیم او هم به یاد ماست، وقتی شما دغدغه و دلهره برای امام زمان(عج) دارید او هم برای شما دغدغه زیاد خواهد داشت. اگر شما غم امام زمان(عج) را بخورید او هم غمخوار شماست. من یک توصیه به شما می‌‌کنم اگر می­‌خواهید برای همیشه آرامش و شادی داشته باشید به جای غم دنیا غم امام زمان(عج) را بخورید.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 آذر 1394 - 14:36

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد