اکونومیست: اسلام از دین «مهاجر» در انگلیس به دینی «بومی» تبدیل شده

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مجله «اکونومیست» چاپ لندن در گزارشی از تبدیل دین اسلام از یک دین «مهاجر» به یک دین «بومی» تبدیل شده است.

 

در این گزارش با اشاره به تولد و آموزش ائمه جماعات مسلمانان در این کشور، آمده است: هر هفته 6 هزار مرد و زن مسلمان در یکی از مساجد منطقه «دایت چپل» برای ادای نماز جمعه جمع می‌شوند و در این مسجد خطیب جمعه به سه زبان خطابه می‌خواند تا مسلمانان از تابعیت‌های الجزائری، بنگلادشی، هندی، مراکشی، پاکستانی، سومالیایی و آفریقای جنوبی سخنان او را متوجه شوند.

این مجله معتبر جهانی در ادامه با اشاره به مهاجرت مسلمانان در دهه‌های 60 و 70 قرن بیست به انگلستان که بیشتر آنها از بنگلادش و پاکستان بودند، نوشت: امامان آنها توانایی اندکی برای سخن گفتن به انگلیسی داشتند به‌ویژه آنکه مسلمانان دوست داشتند به زبان اصلی خود در مساجد سخن بگویند.

اما این روزها سخت گفتن ائمه جماعات در انگلستان به زبان انگلیسی رو به افزایش و این نکته‌ای است که امام جماعت منطقه «لایسیستر» و عضو برجسته «شورای مسلمانان بریتانیا» به اشاره می‌کند و می‌گوید: تعداد این افراد که از خارج از کشور آمده باشند اندک است.

مجله «اکونومیست» در ادامه گزارش خود درباره چرایی افزایش این امر، با اشاره به فشارهای دولت انگلیس علیه مسلمانان به‌ویژه پس از عملیات تروریستی 2006، می‌نویسد: دولت «شورای مشورتی ملی ائمه و مساجد» را تاسیس کرده تا به ائمه مساجد برخی آموزش‌ها را داده و معیارهای خاصی را برای آنها معین کند.

اکونومیست علت دیگری نیز برای این قائل است که بیشتر به حقیقت نزدیک است و آن اینکه «نسل دوم و سوم از کسانی که نیم قرن پیش با زبان بنگالی و اردو به انگلستان مهاجرت کردند امروز بیش از پدران خود به انگلیسی مسلط هستند و اینک در این کشور درصدد افتتاح انستیتوها و مراکز اسلامی برای تعلیم و حفظ قرآن کریم و عقاید اسلامی هستند؛ کاری که از دهه 70 آن را شروع کرده بودند».

  • منبع : فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:27 فروردین 1392 - 6:58

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد