در اسلام چیزی به نام دموکراسی نداریم! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
وهابیت به دلیل عدم برخورداری از پشتوانه عقل و منطق، همواره به مخالفت با جریانات و رویدادهایی که جامعه بشری با استفاده از فکر بدانها دست یافته، می پردازد.


از مهمترین این یافته ها، نحوه حکومت داری و به دست گیری زمام امور است که در وضعیت کنونی، انتخابات و استفاده از آراء عمومی یکی از روش هایی است که در بیشتر کشورهای جهان به کار گرفته می شود.

 

هرچند استفاده از دموکراسی به معنای کنونی برای تعیین حاکم دارای نقائص و مشکلاتی نیز می باشد ولی می توان آن را در حال حاضر، عاقلانه ترین روش دانست. از محسنات این روش این است که شائبه دیکتاتوری و عدم رضایت مردم از بین می رود، زیرا کسی بر آنها حکومت می کند که با آراء خود آنان به آن منصب رسیده است.

 

از سوی دیگر همین مشارکت عمومی بزرگترین مشکل برای سلطه طلبان شده است زیرا با برگزاری انتخابات و نظر سنجی های عمومی، امکان اعمال نظر شخصی بر مردم از بین می رود و لاجرم باید تابع نظر اکثریت مردم باشند و مردم هیچگاه به افرادی که لیاقت آن مسند را نداشته باشند، رأی نخواهند داد.

 

پیروان وهابیت نیک می دانند که مردم با دیدن ماهیت پلید آنها، هیچگاه آنان را انتخاب نخواهند کرد و نمی توانند بر دیگران حکومت کنند، به همین منظور از مخالفان اصلی دموکراسی می باشند. اعمال دموکراسی در هر منطقه و کشوری به معنای ریشه کن شدن تفکرات افراطی و انحرافی می باشند، بر همین اساس است که انتخابات هیچ جایگاهی در کشورهای پادشاهی مانند عربستان ندارد.

 

شبکه های وهابی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می دانند که با آشکار شدن ماهیت واقعی همفکران آنان در عربستان و افغانستان و سوریه و... دیگر هیچ اقبالی از سوی مردم به حکومتداری آنان وجود ندارد، از همین روی با مخالفت با اصل دموکراسی و انتخابات بر می خیزند.

 

در این فیلم به خوبی می بینید که شبکه های وهابی نه تنها موافق دموکراسی نیستند بلکه با تفسیر اشتباه خود، اسلام را مخالف دموکراسی معرفی می کنند! مهمترین استدلال آنها این است که مردم نمی توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند و ممکن است تحت تاثیر تبلیغات منفی، گزینه اصلح را کنار بگذارند.

 

نسخه آنان برای این موارد استفاده از شورا است. غیر از اینکه این شیوه هیچ مبنای دینی ندارد، و فقط مکانیزمی است که از رویدادهای پس از وفات پیامبر اکرم(ص) برداشت شده، آفات یاد شده نیز در این شیوه دیده می شود. زیرا خریدن و نفوذ در یک عده 20 نفره به مراتب آسانتر از خریدن و نفوذ در یک جمعیت 20 میلیونی است و نظیر این اتفاق در کشورهای مختلف بسیار زیاد مشاهده می شود.

 

غیر از سوء استفاده هایی که وهابیت از این دیدگاه نادرست می کنند، معرفی اشتباه اسلام از بزرگترین زیان هایی است که به دست وهابیت صورت می پذیرد. این سخنان برای افرادی که اطلاعات کمی از اسلام دارند، باعث شکل گیری تصور نادرستی از اسلام که با خشونت و افراطی گری و دیکتاتوری دینی عجین گشته، می شود.


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:28 بهمن 1394 - 23:56

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد