چرا کلیسای غرب با "همجنسگرایی" کنار می آید؟ +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
مدتی پیش پاپ رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مصاحبه ای با روزنامه یسوعیون، گفته بود که کلیسا نباید نسبت به موضوعاتی چون سقط جنین و همجنسگرایی ویا حتی طلاق با غرض و پیش داوری برخورد کند.

 

همچنین اسنادی از سوی کلیسای واتیکان منتشر شد که نشان می داد سران کلیسای کاتولیک پس از نشستی یک هفته‌ای سندی به این نتیجه رسیدند که دیدگاه واتیکان نسبت به مسأله همجنس‌گرایی تغییر کرده است. در این سند برای اولین بار از امکان غنی‌تر شدن جامعه مسیحیان توسط دگرباشان صحبت شده است.

 

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان پیش از این نیز همجنس‌گرایی را مسئله‌ای مربوط به حوزه شخصی دانسته و گفته بود، دین حق دخالت در زندگی خصوصی افراد را ندارد. او در نخستین کنفرانس خبری خود پس از برگزیده شدن به عنوان پاپ در پاسخ به پرسشسی در مورد موضوع همجنسگرایی گفته بود: «اگر کسی همجنس‌گرا است و خدای خود را می‌جوید و نیت خیر دارد٬ من که هستم که بخواهم درباره او قضاوت کنم؟»

 

نمی توان این نرمش بی‌سابقه واتیکان در برابر همجنس‌گرایی را به عنوان دیدگاه دین مسیحیت به شمار آورد. زیرا مسیحیان زیادی وجود دارند که این عبور از خطوط قرمز را نمی پسندند و دلائل کشیشان موافق همجنسگرایی را توجیه بی معنی می خوانند.

 

برای نمونه یکی از کشیشان ایرانی تبار در برنامه خود به این سوال پاسخ می دهد. وی بیان می کند مهمترین دلیلی که باعث شده برخی کشیشان با همجنسگرایی کنار بیایند، عدم پایبندی آنان به کتاب مقدس و در مواردی نیز توجیه تراشی برای مقبولیت این عمل می باشد. از دیدگاه این کشیش تمام این توجیهات اشتباه و هیچ گونه پشتوانه علمی ندارد.

 

در ادامه فیلم سخنان این کشیش مسیحی ارائه می شود

- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:16 اسفند 1394 - 22:06

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد