علت اصلي دشمني فرقه وهابيت با شيعيان چيست؟

(بسم الله الرحمن الرحيم)
1. از جمله عوامل اين دشمني را مي‌توان در تعصب مذهبي جستجو كرد، گرچه بيشتر اهل سنت نسبت به شيعيان تعصب مذهبي دارند.
داده‌هاي تاريخي نشان از آن دارد كه تعصبات مذهبي موجب گرديده است كه برخي از عالمان اهل سنت حكم تكفير شيعيان را صادر كنند و آنها را مهدوالدم بدانند صدور فتواي اين دسته از عالمان موجب گرديد كه بعضي از شيعيان كشته شوند و اموال آنان غارت گردد؛ اما وهابيون به مراتب بيشتر از ديگر اهل سنت، تعصب مذهبي داشته و شديداً نسبت به شيعه تعصب و كينه‌ورزي مي‌نمايند. آنان نيز شيعيان را كافر دانسته و در قالب‌هاي مختلف عليه شيعيان جنايت مي‌كنند.
تخريب اماكن مقدسه و بارگاه امامان مصاديق و نمونه‌هايي از كينه‌توزي و تعصب‌ورزي آنان است.

علت اصلي دشمني فرقه وهابيت با شيعيان چيست؟


 2. افراط و تفريط در برداشت از دستورهاي ديني نيز در دشمني وهابيت نسبت به شيعيان تأثير دارد. آنان زيارت قبور معصومان را محترم شمرده و باور دارند كه پسنديده است و در جهت تعظيم شعائر الله بايد قبور آنان را حرمت نهاد.

از سوي ديگر وهابيت شفاعت پيامبر و خاندان او را شرك مي‌دانند، و حال آنكه شيعيان شفاعت اهل بيت(ع) را ارج نهاده و باور دارند كه پيامبر(ص) و خاندان او با اذن خداوند شفاعت مي‌كنند. بدين‌سان برداشت‌هاي انحرافي وهابيان از آموزه و دستورهاي ديني عامل مهم دشمني آنان نسبت به شيعيان مي‌باشد.

3. يكي از عوامل مهم دشمني وهابيان نسبت به شيعيان، دشمنان مي‌باشند، بدين معنا كه آنان به اختلافات و تضاد عقايد فرقه‌هاي اسلامي دامن زده، وانمود مي‌كنند كه وهابيان طرف‌داران اسلام هستند اما شيعيان خشونت‌طلب و ضد اسلام مي‌باشند!

دشمنان در قالب‌هاي مختلف از وهابيان حمايت كرده و به آنان آموزش مي‌دهند كه چگونه بر ضد شيعيان تبليغ كرده و عليه آنان مبارزه نمايند.

دشمنان طيف وسيعي از وهابيان را آموزش داده سپس به كشورهاي ديگر اعزام نموده‌اند. وهابيان نيز با حمايت و كمك‌هاي دشمنان عليه شيعيان جنايت كرده و مي‌نمايند. جنايت همه جانبه وهابيان نسبت به شيعيان در عراق و افغانستان شاهد اين ادعا است.

4. تشكيل حكومت شيعي در ايران نيز يكي از عوامل مهم دشمني وهابيت نسبت به شيعيان مي‌باشد، زيرا اين مسئله موجب پيدايش موجي از توجه بر مكتب تشيع شده، بسياري از مسلمانان وقتي اديان ديگر با ديدگاه مثبت به مذهب تشيع نظر مي‌كنند.

تحقق انقلاب، باعث بيداري اسلامي شده، به گونه‌اي كه بسياري از ملّت‌هاي مسلمان نقش ايران را در بيداري اسلامي مي‌ستايند و اين موجب پذيرش ايران و ديدگاه شيعي مي‌شود، و اين وضع متعصبان اهل سنت را كه غالباً در دين وهابي و سلفي وجود دارند عصباني و ناراحت نموده است. آنان به صورت‌هاي مختلف قصد ضربه زدن به تفكر شيعي و جدا كردن آن از جامعة اسلامي را دارند.

----------------------------------------------------------

  • منبع:
  • http://www.pasokhgoo.ir/
  • http://www.askdin.com/

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:27 اردیبهشت 1392 - 12:38

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد