بازی رایانه ای دفاع در برابر داعش / آرامش شکننده اروپا +تصاویر و فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
پس از پیش بینی های عجیب و غریبی که در فضای مجازی و برخی از نشریات، پیرامون پایان دنیا در سالی خاص و یا وقوع جنگ جهانی سوم در تاریخی مشخص و... صحبت می کردند، حالا نوبت استودیوی بازی سازی لهستانی Destructive Creations رسید که یکبار دیگر تنور این قبیل پیش بینی ها را داغ کرده و از حمله قریب الوقوع داعش در سال 2020 به اروپا خبر دهد!!

این استودیو که چندی پیش با تولید و عرضه بازی نفرت (Hatred) جنجالی رسانه ای به پا کرد و لقب بی مبالات ترین استودیوی تولید سرگرمی را از آن خود کرد، با عرضه بازی جدید خود در آپریل 2016 برای رایانه های شخصی، دوباره به نقل محافل سیاسی و سایت های منتقد بازی های رایانه ای تبدیل شد.

02

این محصول با نام دفاع در برابر داعش (IS Defense) تصویر کننده عواقب قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش در سال 2020 و فتح آفریقا و سپس حمله گسترده به اروپا به منظور گسترش قلمروی دولت اسلامی است!!
بازیکن در نقش یکی از نیروهای ناتو با این گروه تروریستی وارد جنگ شده و به عنوان تیربارچی، وظیفه دارد تا مانع ورود داعش به موقعیت های مختلف شهری و برون شهری شود.
بازی دفاع در برابر داعش، اثری قابل توجه و مهم در این سبک به شمار نمی رود و ضعف های ساختاری زیادی در آن دیده می شوند، اما همین اثر ناچیز و درجه پایین هم موجب ترس و نارضایتی گروه های مختلف سیاسی و غیر سیاسی در اروپا شده است.
در همین راستا چندی پیش، جاروسلا زیلینسکی (Jarosław Zieliński) مدیر Destructive Creations در مصاحبه ای با روزنامه لهستانی Głos Gminny در مورد دیدگاهش درباره داعش و آینده اروپا اینطور اعلام کرد که:

04

"به نظر من حمله داعش به اروپا قطعی است و به زودی اتفاق می افته. اون ها بالاخره از جنگ در خاورمیانه خسته میشن و اروپا راحت ترین هدف برای اشغال خواهد بود. ببینید، کشورهای خاورمیانه سابقه طولانی در جنگ دارن و به خوبی می دونن که چطور باید از خودشون دفاع کنن. سوریه، عراق و ایران سال هاست که در جنگ بودن و نیروهای بسیار کارآمدی برای این منظور دارن. اما ما چی؟ سال هاست که آمریکا، کره شمالی و ایران رو خطرهای بزرگ برای اروپا معرفی می کنه، در حالیکه داعش جدی ترین تهدید محسوب میشه، نه این کشورها. وقتی داعش از جنگ در خاورمیانه خسته بشه و تصمیم بگیره به اروپا حمله کنه، آمریکا از ما حمایتی نخواهد کرد. کشورهای خاورمیانه هم که دل خوشی از ما ندارن و تنها همپیمان های ما تو اون منطقه عربستان، قطر و... هستند که خودشون خالق و حامی داعش به حساب میان. اروپا در اون زمان واقعاً بی دفاع خواهد بود..."

01

مخالفین این بازی، معتقدند که تعیین وقت زمان حمله داعش به اروپا و به تصویر کشیدن این موضوع، می تواند نتیجه ای منفی در ذهن مخاطب اروپایی ایجاد نماید و احتمال تحقق این پیش بینی را بالا ببرد! حال با کدام منطق چنین استنباطی صورت گرفته، خود جای بحث و بررسی دارد، اما چیزی که به وضوح از این موضع گیری مشخص می شود، ترس اروپا از دامنگیر شدن فتنه داعش به خود آن هاست. فتنه ای که با حمایت فراوان و بی دریغ بخش اعظمی از اروپا، خون های زیادی از مردم بی گناه خاورمیانه را بر زمین ریخت.
ظاهراً آن ها خود از سرنوشت شومی که انتظارشان را می کشد به خوبی مطلع هستند، اما تحمل دیدن و شنیدن آن را ندارند.

- لینک کوتاه این مطلب

» محمود بلالی / vgpostmortem.ir
تاریخ انتشار:16 اردیبهشت 1395 - 13:45

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد