زمان قدیم ناقلان برخی احادیث مهدویت به جنون متهم می‌شدند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی از اساتید برجسته اخلاق در شهر تهران است. در ادامه پای سخنان این مفسر قرآن کریم می‌نشینیم:

 

از یک دانشمند بزرگ اروپایی نقل شده که گفته است: ما اعتراف می‌کنیم که امروز دنیا به حکومت واحد و قانون واحد نیازمند است که تمام زمین تحت فرمان یک حاکم عادل قرار گیرد تا جنگ برطرف و صلح جایگزین شود.

این گفتار یک دانشمند غیر معتقد به دین است البته بدیهی است وقتی دنیا همچون خانه‌ای شد و ابناء بشر یک خانواده - آن هم خانواده‌ای که هر عضوی از اعضای آن دارای مسلکی خاص و آیینی مخصوص و فرهنگ و آداب و سننی جداگانه باشند - و هر یک بخواهند امور خانه را در سیطره خود قرار دهند، آیا در این خانه چگونه می‌شود زندگی آرام خالی از جنگ و جدل داشت؟

طبیعی است که چنین خانه‌ای باید تحت سرپرستی و مدیریت فردی عالم و عادل و امین قرار گیرد تا منظم شود. دنیا اکنون به چنین وضعی مبتلا شده و جداً نیاز به حکومت واحد و قانون واحدی دارد که به دست انسانی عالم عادل منزه از هر گونه خودخواهی و برتری جویی تشکیل و اجرا شود و او همان امام معصومی است که به عقیده شیعه امامیه از مادر متولد شده و هم اکنون در پس پرده غیبت به انتظار فراهم شدن شرایط ظهورش به سر می‌برد تا به اذن خدا ظاهر شود:

««یملأ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلماً و جوراً»؛

و زمین را پر از عدل و داد کند همان گونه که پر از ظلم و جور شده است.

در آیه 83 سوره مبارکه «آل عمران» آمده است:

«وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَکَرْهًا»؛

تمام کسانی که در آسمان‌ها و زمین هستند یا از روی اجبار در برابر فرمان او تسلیمند.

از حضرت امام صادق علیه‌السلام ذیل این آیه رسیده است که:

«اذا قام القائم لا یبقی ارض الا نودی فیها شهادة ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله»؛

وقتی قائم (حضرت مهدی موعود علیه‌السلام) قیام کند نقطه‌ای از زمین باقی نمی‌ماند مگر اینکه آنجا ندا به شهادت بر توحید خدا و رسالت حضرت محمد(ص) داده می‌شود.

در روایات مربوط به عصر ظهور آمده است که حضرت مهدی(عج) در مکه خروج می‌کند و تکیه بر دیوار کعبه داده و سخن می‌گوید و سخن ایشان را همه مردم در هر جا که هستند می‌شنوند و خودش را هم می‌بینند.

این مطلب در سال‌ها پیش، امری نامعقول و محال تلقی می‌شد و گوینده‌اش هم متهم به جنون می‌شد و متدینان نیز آن را تعبداً می‌پذیرفتند اما امروز می‌بینیم که امری عادی شده است. همچنین آمده است که:

گروه معدودی که اصحاب خاص حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان خواهند بود سیصد و سیزده تن به تعداد اهل بدرند؛ در ظرف یک ساعت (از اقطار عالم) در مکه اجتماع می‌کنند در حالی که:

«المفقودون عَن فُرُشِهِم فیُصبِحون بِمَکّه»؛ شب از بستر خوابشان ناپدید می‌شوند و و صبح در مکه گِرد هم می‌آیند.

آری! ما شیعه امامیه معتقدیم که حضرت مهدی موعود(عج) تشکیل دهنده حکومت واحد جهانی به تقدیر خداوند حکیم، قرن‌ها پیش از مادر متولد شده و هم اکنون در کنف حمایت خدا زنده و سالم است و منتظر تا شرایط ظهورش فراهم شود.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:24 اردیبهشت 1395 - 17:11

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد