استمرار در خواندن دعای سحر افق‌های جدیدی به روی انسان باز می‌کند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در صفحه مجازی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان بر اساس سخنرانی اخیرش در اولین شب ماه مبارک رمضان در مسجد ارک تهران نوشت‌: سی شب ماه رمضان سحرها بلند شوید و ابوحمزه بخوانید.

اگر کسی سی شب ابوحمزه خواند و سر این سفره نشست، کم کم فضاهای جدیدی به رویش باز می‌شود، کم کم با عوالم دیگری رفیق می‌شود، می‌فهمد چه نیازهایی وجود دارد و چه وسعتی در این عالم است و چه سیرهایی برای انسان می‌تواند وجود داشته باشد.

می‌فهمد چه خطراتی او را تهدید می‌کند و چه عیوبی در او هست که از آنها غافل بوده است.

موانع انسان، عیوب انسان، رحمت‌های خدا، وسعت عوالم،‌ وسع اضطرارها و مسیر طولانی پیش روی ما، در دعاهای سحر ماه رمضان (مثل دعای ابوحمزه) وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این متن می‌نویسد: رسیدن به ماه رمضان فرصت مجددی است از سوی خداوند متعال تا دوباره زنده باشیم و آن را درک کنیم و باید سپاسگزار این نعمت باشیم و بهترین روش شکر، صرف کردن همه این زمان برای خداوند است.

علت این است که صرف کردن این زمان برای خدا به معنی صرف نکردن آن برای غیر خداوند است و این کفران نعمت است در واقع شاکرین کسانی هستند که داد و ستدشان با خداوند است و در بازار دنیا با غیر خدا کاری ندارند و نه از غیر خدا چیزی می‌گیرند و نه چیزی را پس می‌دهند.

ان‌شاءالله در پایان ماه رمضان ما نیز جزء شاکرین باشیم.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:20 خرداد 1395 - 0:42

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد