دانشجویان کالیفرنیا به دلیل حمایت از فلسطینیان با تهدیدات قضایی روبرو شدند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

ماه گذشته، گروهی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا اروین در اعتراض به نمایش فیلم «زیر کلاه»، مستندی درباره زندگی سربازان ارتش رژیم صهیونیستی، و همچنین در اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز ارتش رژیم صهیونیستی، تجمع برگزار کردند.

این دانشجویان، نمایش این فیلم را تبلیغاتی برای یک ارتش خارجی دانستند و همچنین به حضور چندین نماینده ارتش رژیم صهیونیستی در محل نمایش فیلم به منظور برگزاری یک پنل گفت‌وگو درباره این فیلم برگزار کردند، اعتراض کردند.

پایگاه تحلیلی «اینترسپت» با اشاره به این خبر نوشت، اعتراض این دانشجویان از یک ماه قبل، به  جدال شدید تبدیل شده است. بخش دانشجویان عدالت برای فلسطین در حال حاضر ممکن است از ورود به محوطه دانشگاه منع شوند.

بعلاوه، «طارق شوقی» نماینده قانونی برخی دانشجویان که در این اعتراضات مشارکت داشت، به اینترسپت گفته است که مسئولان دانشگاه به دانشجویان ابلاغ کرده است که پرونده آنها برای تحقیقات جنایی به بازپرس بخش قضایی ارجاع داده شده است.

این گزارش می‌افزاید، یک روز بعد از اعتراض دانشجویان، مدیر مدرسه، بیانیه‌ای را منتشر کرد و تأکید کرد که دانشجویان معترض از «خط نزاکت عبور کرده‌اند».

در بیانیه وی که بر روی وب‌سایت مدرسه قرار داده شده است، آمده «در حالیکه این دانشگاه از آزادی بیان حمایت می‌کند، این حق مطلق نیست».

وی افزود که مدرسه اتهامات قانونی و اجرایی علیه معترضان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اعتراضات در محل نمایش این فیلم رژیم صهیونیستی، شامل طیف گسترده‌ای از گروههای دانشجویی از جمله «دانشجویان عدالت در فلسطین» ، «صدای یهودی صلح» و «اتحادیه دانشجویان سیاهپوست» می‌شد.

طبق این گزارش، این رخداد اخیر، تنها یکی از جدیدترین مواردی است که رفتار تبعیض‌آمیز مسئولان دانشگاه کالیفرنیا «اروین» و دیگر دانشگاههای مهم سراسر این کشور علیه فعالان حامی فلسطینیان را نشان می‌دهد.

گزارشی که سال گذشته توسط گروههای مدافع حقوق فلسطینیان منتشر شد، نشان داد که 152 مورد از بحثهای آزاد در محوطه‌های دانشگاهی آمریکا در سال 2014 که در ارتباط با فلسطینیان بوده است سرکوب شده است.

این اقدامات سرکوبی شامل سانسور، تهدید به اقدام قانونی و حتی وارد کردن اتهام حمایت از تروریسم به دلیل مشارکت در بحث‌هایی در حمایت از فلسطینیان می‌شده است.

در سال 2014، در دانشگاه ایلینوی یکی از اساتید مطالعات سرخپوستان بعد از آن جایگاه خود را از دست داد که به دلیل اظهاراتش در خصوص فلسطین و اسرائیل در اینترنت متهم به خشونت شد.

اوایل ماه جاری میلادی، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک‌، یک حکم اجرایی را به امضا درآورد که نهادهای دولتی نیویورک‌ را وادار می‌کند تا جلوی بودجه گروههایی که از تحریم‌ کالاهای اسرائیلی حمایت می‌کنند را بگیرند.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:5 تیر 1395 - 23:25

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد