اهل بیت (ع) را فقط برای شیعیان مصادره نکنیم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری کرمانشاهی مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) تنها متعلق به ما شیعیان نیست، حتی فقط برای مسلمانان نیست بلکه ایشان متعلق به کل عالم خلقت هستند.

وی با انتقاد از صداوسیما مبنی بر اینکه بسیاری از اهالی مناطق سنی‌نشین مانند کرمانشاه، کردستان می‌گویند چرا صداوسیما وقتی می‌خواهد در ولادت و شهادت اهل بیت علیهم‌السلام، تبریک یا تسلیت بگوید می‌گوید امام شیعیان، عنوان کرد: یکی از علمای اهل تسنن می‌گفت ما تنها به علی (ع) «کرم‌الله وجه» می‌گوییم که به هیچ کس این عنوان را نمی‌دهیم؛ علی (ع) یک موحد تمام عیار من الاول و الاخر است.

مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: ما به گونه‌ای از اهل بیت(ع) سخن می‌گوییم که گویی فقط ما آنها را قبول داریم در حالی که جرج جرداق نویسنده مسیحی کشور لبنان صاحب کتاب «الامام علی الصوت العداله الانسانیّة» 200 مرتبه نهج‌البلاغه را خوانده است. ما آنقدر از فضائل علی (ع) گفته‌ایم که گاهی این موضوع به ذهن ما خطور می‌کند که فضائل علی (ع)، مسئله‌‌ای عادی و معمولی است در حالی که شخصیت حضرت امیرالمؤمنین(ع) در جهان بی‌نظیر است.

وی اظهار داشت: همانطور که قرآن بعضی‌ها را به ادبیات خود، بعضی را به عرفان خود، بعضی‌ها را به تاریخ و بعضی را به اعجاز خود مشغول کرده است، حضرت علی (ع) نیز قرآن ناطق است که بعضی‌ها مجذوب عدالت امیرالمؤمنین، بعضی‌ها مجذوب منطق امیرالمؤمنین (ع) شده‌اند. بوعلی‌سینا در این زمینه می‌گوید هیچ فیلسوفی را به مانند علی (ع) ندیده‌ام.

مستشاری کرمانشاهی خاطرنشان کرد: نمی‌شود انسانی پاک باشد و درباره امیرالمؤمنین (ع) مطالعه کند و محبت علی (ع) در دلش قرار نگیرد. امام علی(ع) علاوه بر اینکه وظایف حکومتی را انجام می‌داد عمالی مانند کمیته امداد، بهزیستی داشت که فقرا را شناسایی و به امور آنها رسیدگی می‌کرد اما باز هم این مسئله باعث نمی‌شد تا حضرت شخصاً دستگیر فقرا نباشد. از این رو مقام معظم رهبری نیز گاهی اوقات به طور سرزده به دیدار فرزندان یتیم شهدا می‌رود و جویای احوال آنها هستند.

وی گفت: اگر قرآن بخواهد جانی پیدا کند می‌شود پیامبر، می‌شود امیرالمؤمنین (ع)؛ علی برای جامعه انسانیت، گل سرسبد عالم خلقت است. علی (ع) معشوق خدا است. خداوند به واسطه نزول آیه «لیلة‌المبیت» به علی (ع) مباهات می‌کند. لحن آیه، مباهات است. «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ».

مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها عنوان کرد: علی (ع) باید طوری معرفی شود که فرادینی باشد و حد و مرز دینی و مذهبی نباید برای حضرت مشخص کرد و ما نباید دیگران را از امام علی (ع) دور کنیم چرا که آنها نیز معتقد به امیرالمؤمنین(ع) هستند و از ساحت مقدس این امام همام بهره می‌برند.

وی با اشاره به ماجرای گوساله پرستی قوم یهود در غیاب حضرت موسی (ع) توسط سامری اظهار داشت: سامری از خواص قوم حضرت موسی (ع) بود و چشم بصیرت داشت اما در غیاب حضرت موسی (ع) هوای نفس بر او غلبه کرد و مردم را به گوساله‌پرستی دعوت کرد، همچنین شخصیت‌هایی مانند بلعم باعورا، طلحه و زبیر نیز از جمله افرادی بودند که روزگاری بهترین فرد زمان خود به شمار می‌رفتند اما عاقبت‌ به خیر نشدند. بنابراین هوای نفس با عارف بودن، عالم بودن، سازگاری دارد و ما باید در انتخاب سخنران دقت کنیم و پای منبر عالِم انقلابی بنشینیم.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:7 تیر 1395 - 18:39

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد