اهدای خون به مناسبت ماه محرم در انگلستان+تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حجت‌الاسلام محمدعلی شمالی رییس مرکز اسلامی انگلیس در مراسم اهدای خون در ماه محرم عنوان کرد: برای سومین بار است که مرکز اسلامی انگلیس میزبان مراسم اهدای خون توسط 150 نفر از مسلمانان و غیر مسلمانان می‌شود.

وی در ادامه افزود: حدود 30% اهدا کنندگان خون که از قبل ثبت نام کرده‌اند، برای نخستین بار است که به مرکز اسلامی می‌آیند. وقتی آنان شاهد هستند که مرکز اسلامی بهترین امکانات خود را در اختیار این کار قرار داده و فضای با محبتی را ایجاد کرده،  بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به مسلمانان از بین ببرد.

حجت‌الاسلام شمالی گفت: از طرف دیگر همکاری با سازمان بهداشت عمومی انگلیس (NHS) بسیار مثبت بوده و آنها تمامی ضوابط شرعی برای اهدای خون از قبیل حجاب و طهارت مرکز اسلامی را رعایت کرده‌اند ما هم آنان را درک می‌کنیم و فضا و امکانات کافی را در اختیار آنان گذاشته‌ایم.

رییس مرکز اسلامی انگلیس اشاره کرد: عزیزان‌مان در «اجتماع سازمان یافته اهدای خون به نام امام حسین ( Imam Hussein Blood Donations Campaign)» با مشارکت NHS برنامه‌ای را برای اهدای خون در سراسر انگلیس سازماندهی کرده‌اند و در طول سالیان گذشته توانسته‌اند رابطه خوبی را نیز ایجاد کنند. امسال غیر از شهر لندن در شهرهای آبردین، بیرمنگام ، برادفورد،  کاردیف، لیدز، لستر و منچستر، مراسم اهدای خون برگزار می‌شود و با توجه به استقبالی که شده در آینده قرار است این مراسم چهار بار در سال و تمامی آنها با عنوان: اجتماع سازمان یافته اهدای خون به نام امام حسین(ع) انجام پذیرد.

 

شمالی افزود: ما می‌خواهیم به بشریت بگوییم همانطور که در زیارت اربعین آمده  امام حسین (ع) خون خود را داد تا بشریت را از جهالت و ضلالت نجات دهد، ما هم خون خود را می‌دهیم تا نشان دهیم آماده فداکاری برای خیر و صلاح بشریت هستیم.

رییس مرکز اسلامی انگلیس گفت: طبیعتاً چون ظرفیت پذیرش اهدا کنندگان خون در هر برنامه محدود به 150 نفر است همیشه افراد بیشتری می‌خواهند خون خود را اهدا کنند و هر موقع سال باشد افراد بیشتری می‌توانند ثبت نام کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: در ماه محرم فضای مرکز اسلامی طوری است که با پرچم‌های اباعبدالله الحسین(ع) تزیین شده و همه ما به تازگی مراسم عاشورای حسینی را پشت سر گذارده‌ایم، عطر و رایحه حسینی فضا را پر کرده و این مساله می‌تواند خیلی به ما کمک کند تا اولاً با حضور قلب و نیّت بهتری این کار را انجام دهیم. چرا که ما این کار را به عنوان یک کار عبادی انجام می‌دهیم و نه یک کار تبلیغاتی. ثانیاً وقتی دیگران به اینجا می‌آیند و این مرکز را که پیرو اهل بیت علیهم السلام است با بعضی از کسانی که متاسفانه درک درستی از اسلام ندارند، مقایسه می‌کنند خود آنان به تفاوت‌ها پی می‌برند و اجازه نخواهند داد عده‌ای کل مسلمانان را مورد حمله قرار دهند.

بر اساس این گزارش، در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در صحرای کربلا، مردم مومن و مسلمان شهر لندن در روز یکشنبه 16 اکتبر 2016 در مرکز اسلامی انگلیس حاضر شدند تا با اهدای خون خود به تکلیف انسانی خود عمل کرده و از این راه زندگی بخش جان بسیاری از انسان‌های نیازمند باشند.

مراسم اهدای خون در مرکز اسلامی انگلیس که با همکاری اتحادیه دانشجویان مسلمان (IUS) و سیستم بهداشت عمومی بریتانیا (NHS) و در سالن اصلی مرکز برنامه ریزی شد، با عنوان: «اجتماع سازمان یافته اهدای خون به نام امام حسین» (Imam Hussein Blood Donations Campaign) برگزار شد.

مرکز اسلامی انگلیس و اتحادیه دانشجویان مسلمان از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درخواست کرده بود تا در ایام سالروز شهادت آن حضرت در برنامه اهدای خون به بیماران که در شهرهای انگلیس از جمله در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می‌شود، شرکت کنند.

اهدای خون توسط جامعه مسلمان به ویژه شیعیان با همکاری مرکز انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس، در بسیاری از شهرهای این کشور ازجمله در لندن، آبردین، بیرمنگام، برادفورد، کاردیف، لیدز، لستر و منچستر صورت گرفت.

مراسم اهدای خون از سوی مسلمانان انگلیس با تشکیل «مپین اهدای خون به نام امام حسین(ع)»، در سال 2006 میلادی با همکاری بخش انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس (NHS) آغاز شد و مسلمانان انگلیس هر ساله به‌ویژه در ماه‌های محرم و صفر، به یاد جانبازی‌های امام حسین (ع) ویاران باوفایش، خون خود را برای استفاده های پزشکی و نجات جان بیماران نیازمند، اهدا می‌کنند.

این کمپین توسط اتحادیه دانشجویان مسلمان که یک گروه مدنی خیریه است، باهدف تشویق مسلمانان به اهدای خون و نیز ارتقای سطح انسجام فرهنگی و اجتماعی آنان به ویژه جوانان مسلمان سازماندهی شد.

 



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:28 مهر 1395 - 16:54

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد